Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gjorde jag rätt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ursäkta för mitt parkinson skämt.
Själv är jag urkass på tekniska termer. Detta bör inte heller skämtas om.
Men härdan efter ska jag kalla det för bakiseliminering.

Någon som är alkis eller har en kusin som är det?
I så fall ber jag om ursäkt.
 
Ursäkta för mitt parkinson skämt.
Själv är jag urkass på tekniska termer. Detta bör inte heller skämtas om.
Men härdan efter ska jag kalla det för bakiseliminering.

Någon som är alkis eller har en kusin som är det?
I så fall ber jag om ursäkt.
Jag brukar vara bakis dan efter jag druckit rusdrycker, tycker inte alls det är roligt.
 
NEX är en bra kamera på sitt sätt som komplement, men är man intresserad av fotografi är det definitivt bättre med en riktig systemkamera. Jag hade tidigare en NEX-5, men trivdes inte riktigt med den så jag sålde den. Om man har en riktig systemare, men behöver en liten ta-med-kamera kan det vara bra att komplettera med en modern kompakt som nu blivit riktigt bra, t.ex. Sony HX-7 eller uppföljaren som kommer att lanseras den 20 juli.
Det beror på vilken typ av fotografi man är intresserad av och hur stor och vilken typ av kamera man vill bära med sig i olika sammanhang. NEX är en riktig spegelfri systemkamera, fördelen är att den är närmre en kompakt i storlek och då med en sensor som är tom något större och har 0,7 stegs större dynamiskt omfång än Canon 60D.

Det man gör avkall på är ett brett utbud av objektiv med snabb AF. Vill man har roligare objektiv än kitzoomen är man i princip förpassad till manuella utan AF i nuläget, fördelen om vill använda dessa är att det finns hjälpmedlen AF assist och focus peaking för att kunna fokusera manuellt. Ska de också vara små också får man titta efter mätsökarobjektiv och då är de oftast dyrare än SLR alternativen med AF och allt.
 
så så så... åter till ämnet!!


helt klart har du valt rätt objektiv... jag har båda själv och funderar inte på att sälja dem. 17-50 är riktigt användbart med go kvalitet.... fisheyen är rolig och mer allrount än vad man kan tänka sig... lycka till med fotandet!
 
Klart du har valt rätt.

...Och när du börjar tveka på alla svar och ditt eget val så kan du börja uppgradera.


"Col. Von Strom: Ah, Helga. What can we do for you?
Capt. Hans Geering: Judging from past experience, very little. "
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.