Annons

Sett en flugsvamp i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Hej!
Jag är i akut behov av en flugsvamp! Ja, alltså inte för att äta utan för ett fotoprojekt som jag driver. Och min fråga då, är det någon som har koll på var i Göteborgsområdet som jag kan hitta en vacker och stor röd flugsvamp? Någon som sett någon nyligen och som kan tipsa mig?
 
På Fornborgsgatan i Torslanda såg jag flera stycken riktigt fina härom dagen. Fina höstlöv runtomkring. Dock växer de vid garagelängor som kan ge en trist bakgrund! (Några bilder från förra året på denna plats kan du se på www.naturbilden.se, album skogen sidan 5 av 6)

Lycka till!

/Anna
 
Gryymt, tack för hjälpen! Jag tog fasta på ditt tips och tänkte att de kanske finns kvar om inte något barn varit där och förstört dem, barn brukar ju tycka att röda flugsvampar är extra kul att leka med.. Jag lånade mina föräldrars bil, skrev ut en karta från eniro (bor själv i Askim och är inte så hemma i Torslanda-området) och åkte dit efter jobbet. Och visst fanns svamparna kvar, exakt vad jag letade efter! Tog säkert hundratalet bilder på dem, varav den här blev den bästa enligt mig. Återigen, tack för tipset Anna, sjutton vad bra det är med internet, det finns alltid folk därute som vet svaret på det man undrar över, vad det än handlar om.
 

Bilagor

  • flugsvamp.jpg
    flugsvamp.jpg
    41.5 KB · Visningar: 308
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.