Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Servicemanual till Leitz Pardovit CA 2500

Produkter
(logga in för att koppla)

Per S

Aktiv medlem
Är det någon som har, eller som vet var man kan hitta, en servicemanual till diaprojektorn Leitz Pradovit CA 2500?

Min projektor, med 27 år på nacken, börjar becka igen och behöver en grundlig rengöring.

/Per S

Är det någon som har, eller som vet var man kan hitta, en servicemanual till diaprojektorn Leitz Pradovit CA 2500?

Min projektor, med 27 år på nacken, börjar becka igen och behöver en grundlig rengöring.

/Per S

Har du kollat med Brandt Optik AB. De var ju generalagen för Leitz produkter när du köpte din maskin. Se http://www.brandt.se/ där hittar du kontaktuppgifter. Kanske de har något ex kvar i gömmorna.

Jag har en Leitz PRADO 150, kan det vara till någon hjälp?? Dokumentation finns.

per

Hyggligt av dig! Jag har dock för mig att 150 respektive 2500 har lite olika chassin, så jag ska först höra med Brandts Optik om de har någon gammal servicehandbok, eller något tips.

Det blir förstås alldeles för dyrt att lämna in projektorn för service, så jag är mycket tacksam för ditt erbjudande. Jag hör av mig när jag har fått besked från Brandts.

/Per S

Har du öppnat den och tittat? Jag har en liknande maskin, och den var då inte speciellt komplicerat uppbyggd. Och i så fall tror jag en god dusch SF(*) tillsammans med något lämpligt rengöringsmedel och lite fett kan räcka långt!

Per.

*) Sunt Förnuft

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto