Mitt namn är Navid Ishan och arbetar som kundrelationsansvarig på företaget.
Av vad jag förstår så verkar det som om det finns lite frågetecken kring hur vår affärsmodell fungerar.
Vi är idag marknadsledande inom tjänsteförmedling i Sverige och förmedlar ca 50.000st förfrågningar per år till våra leverantörer. En siffra som ständigt växer vilket vi är stolta över.
Inom foto så är det mestadels från privatpersoner men det förekommer även förfrågningar från företag och vi ser en ökning.
Pott-paketet som ni beskriver fungerar precis som ett kontantkort där ni laddar på med ett visst antal kronor i förskott. När ni ser ett intressant uppdrag så väljer ni själva att köpa kontaktinformationen till uppdragsgivaren och då dras den summan från din pott. Därefter så sköter man själv hela kundkontakten.
Vår affärsidé är fortfarande relativt ny i Sverige och vi är medvetna om de eventuella missförstånden som kan förekomma vid en nyetablering. Vi är fullt medvetna om kritiken på nätet men vi ser även att fler och fler förstår hur detta fungerar och nyttan i det då alla resultat är mätbara. Dessutom så har vi många återkommande kunder som väljer oss efter att ha provat andra medier.
Jag hoppas att jag har gjort det lite tydligare för er. Om ni har några frågor så kan ni kontakta mig på 08 653 00 00 så kan jag berätta mer.
Vänliga hälsningar
Navid Ishan
Kundrelationsansvarig
Jag jobbar visselrigne med Klottersanering (
www.fastighetskonsulterna.com ) , men min historia säger en del om min upplevelse av företaget (OBS: Detta är min bild och jag vet att det finns branshcer där de fungerar bättre, tex byggbranschen).
Jag blev uppringd av en säljare som heter Robin Edenfjäll och frågar om vi vill knyta oss till företaget. Visst säger jag om det finns kategorin "Klottersanering". Han säge att de ska lägga till den.
Jag får faktura och jobbförfrågningar på alla möljliga saneringar, radonsanering, asbestsanering osv.
-Då mailar jag Robin och frågar vad som hände med kategorin Klottersanering,
"Jag får till svar "Lite fel i våran databas för tillfälligt"
Jag mailar igen och han hänvisar då till kundtjänst.
Jag ringer upp Kundtjänst som säger att de ej har Klottersanering och ej ska ha det.
Jag vill säga upp avtalet men det har natulrigtvis en 12-månaders giltighetstid. Jag ber dem ta fram samtalet jag och rbin hade (de spelar in samtalen). Kundtjänstkillen säger att han ska göra det och återkomma (precis innan han ska lägga på frågar jag om han har mitt nummer, vilket han ej hade. Hur skulle han återkomma?).
Ingen återkommer. Han som skulle återkomma heter Navid (namnet är väl bekant?), men hörde aldrig av sig. Det senaste samtalet spelade jag in och mailade till Kundtjänst. Inget svar då heller.
Jag gissar att de använder sina inspelningar när det passar dem...
Naturligtvis har jag mailkonversation och sådant kvar, men man orkar inte tjaffsa. Tyvärr vet de nog att det lönar siga att trötta ut småföretagare.
Nu var det inte så mycket pengar och avtalet gick ut nu i Januari, men fortfatande ett par tusenlapar för jobb jag ej var intresserad av.
Dåligt betyg från mig.