Annons

Service Sigma ?

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Jag har ett Sigma 70-300 som damp i backen för en tid sedan. Har problem med autofocus på den. Den fastnar ibland i vissa lägen och behöver en hjälpande hand för att komma loss.

Är det någon idé att lämna in ett sådant objektiv på service och vart vänder man sig i ett sådant fall för att få hjälp?

Tacksam för svar // Carola

redrosie skrev:
Jag har ett Sigma 70-300 som damp i backen för en tid sedan. Har problem med autofocus på den. Den fastnar ibland i vissa lägen och behöver en hjälpande hand för att komma loss.

Är det någon idé att lämna in ett sådant objektiv på service och vart vänder man sig i ett sådant fall för att få hjälp?

Tacksam för svar // Carola
Samma sak hände mig med mitt Sigma 55-200 eftersom jag hade garanti kvar så gick jag till expert där jag köpte den och sa att den hängt sig :)

Men då skall jag tillägga att den redan innan hängde sig några gånger, jag råkade tappa kameran så att den hamnade på baksidan men det var bara objektivet som fick stryk. Min ryggsäcks dragkedja gick i sönder men av någon konstig anledning så klarade sig kameran?

Om du säger att du tappat den så kommer de inte att laga den nästan säker på detta. Det fanns inga märken på min glugg.

Hade min på stativ som sedan tippade frammåt. Det finns inga märken på den men den är 3 år gammal. Kanske vettigare att kolla på en ny optik..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar