Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service på Canon 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Przemek skrev:
* UPDATE *

Jag har nu testat kameran några dagar och det verkar som fokus ligger lite bättre, dock ej perfekt.

Hur som helst var det ej värt den 8 veckor långa väntan att få den justering som de gjort, nästan ingen skillnad :(

Bottenbetyg till infocare.

Infocare är ett sammansatt ord som innehåller begrepp som "information" och "vårdnad eller "att bry sig". Börjar undra om det inte är Landstingets politiker som frilansar som reparatörer på Infocare.

Eller, hemska tanke: Det kanske är Infocares personal som huserar i lasarettens operationssalar.

Skicka kameran till InterVision i Malmö och sänd sedan räkningen till Infocare!!!!!!!!!!!!

Lennart

Tänkte bara sticka in med att jag skickade in min 5D till Intervision/Malmö I måndags förra veckan från Örebro och jag fick tillbaka den idag. Så den var inte ens borta i 2 veckor och det inkluderar frakt och väntan på avi. Mycket nöjd! Jag hade bakåtfokuserings problem och de tycks ha fixat den ordentligt.

Å andra sidan så var den bara en månad gammal så de kanske tog hänsyn till det men den är köpt i Tyskland så de har inte haft nån kontakt med återförsäljaren.

Bottenbetyg till Infocare kan jag me ge!

Hade bandningsproblem med min 1 månad gammal 1D mark II N (som jag köpte begagnad, tidigare ägaren va lite av en nybörjare å trodde att bandningen var normal i högre iso, så han va inte nöjd med bildresultatet o skulle satsa på Nikon ist) .. jag sket i att häva köpet å tänkte att de fixar dom på garantin.

Först skickade jag den till Infocare, dom hade den i 7,5 veckor. Deras åtgärd blev "Justering av CMOS-sensorn" o de blev ingen skillnad. Bandning redan vid ISO400

Sedan då så skickades den till Intervision, dom bytte ett kretskort, 3 veckor tog det.
Resultatet blev bättre, fast bandning kom ungefär på var tredje exponering.

Sedan var de Canon RCC i mölndal :s tur. Dom la ner 10 timmar arbete med den direkt. (fick snabb hantering pga all förbannad onödig väntetid)
Dom kunde inte laga felet, så skulle få ett nytt hus, men pga brist på marknaden på mark II N så fick jag en mark III i utbyte.

Så med facit i hand så tackar jag infocare o intervision för deras idioti.. iofs va jag utan huset i 3-4 månader inkl väntetiden på mark III, men men hade en 400D under tiden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar