Annons

Serienummer till Sony Alpha 300

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Jag har precis köpt en Sony Alpha 300 med 18-70 objektiv på nätet. Sony har precis haft en rabatt med 1000 kr tillbaka om du köper kamera innan 28/2 och lämnar in rabattkupongen innan 13/3. Jag köpte kameran innan 28/2 men kommer inte hinna få den innan 13/3.

Jag har kvittot till kameran men inte serienumret till varken kameran eller objektivet, vilket jag behöver för rabatten. Finns då någon snäll själ där ute som kan "låna ut" sitt serienummer för såväl kamerahuset som objektivet?

Tack!

Hälsningar Henrik
 
Hej,

Jag har precis köpt en Sony Alpha 300 med 18-70 objektiv på nätet. Sony har precis haft en rabatt med 1000 kr tillbaka om du köper kamera innan 28/2 och lämnar in rabattkupongen innan 13/3. Jag köpte kameran innan 28/2 men kommer inte hinna få den innan 13/3.

Jag har kvittot till kameran men inte serienumret till varken kameran eller objektivet, vilket jag behöver för rabatten. Finns då någon snäll själ där ute som kan "låna ut" sitt serienummer för såväl kamerahuset som objektivet?

Tack!

Hälsningar Henrik
Problemet är att serienumret kan bara användas en gång vid cashback. Men ditt serienummer på kameran står på undersidan av kameran och om du roterar ditt objektiv så står serienumret på undersidan.
 
Problemet är att serienumret kan bara användas en gång vid cashback. Men ditt serienummer på kameran står på undersidan av kameran och om du roterar ditt objektiv så står serienumret på undersidan.

Hej igen,

Jag känner till det. Problemet är att jag inte hunnit få min kamera än så jag kan inte kolla serienumret. Tänkte att någon kanske har köpt en kamera innan rabatten började gälla som inte använt cashbacken.

/Henrik
 
Det "probleme" du har är att du läst infon om Cashback för fort troligen. DVS att tiden att lämna in om pengar tillbaks är nog inget problem med. Däremot är det ju ett "problem" att vanliga kitpaketet med kitzoom inte har/hade cashback....
Det är nog nu ett "litet" problem det för din del snarare än tiden som sagt.. ...

Det är/var om du förutom kameran handlar något extra optiskt tillval från Sony man fick cashback.. Och där är/var kitoptikerna borträknade... Så du måste köpa nån av dom som inte räknas in som kitoptiker..
Står/stod på infon om detta undantag i cashbackinformationen med markering. och sedan mer info nedan om vilka undantagen var.....

Men däremot kunde man köpa en separat blixt och få denna cashback.. Vilket jag tror är det dom flesta gjort som köpt pga denna 1000peng tillbaks..Därmed fick man en billig högpresterande märkesblixt för 1000 kr i rabat...

Så jag tror du kan sluta fundera på cashback och börja se framåt mot fotoandet.

Den där A300án blir sedan om du handlar en 17-50 f 2,8 Tamron rent grymt bra då ljuskänsligheten ihop med stabiliseringen i huset samarbetar för fotande utan blixt.....Och med livewiev och använda stöd för kamerahuset mot hela kroppen eller saker och ändå se exakt snabbt o enkelt vart fokus ligger gör att man kan ta handhållna bilder man annars är tvingad att använda stativ för att ta utan blixt inomhus..

Mvh
Tobbe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.