Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sekvenstagning nikon d80

Produkter
(logga in för att koppla)

roccet

Medlem
har en nikon d80 o vill ta lite sekvensbilder.. men lyckas inte få kameran att ta i 3bilder/sekund som den ska klara..
har tagit bilder ute i bra ljus o me snabba slutartider men ändå är den inte tillräckligt snabb.. har jämfört me canon d400 o den e snabbare..

vet inte om det är någon inställning ja missat, har läst igenom manualen o hittar inget om d... vore ytterst tacksam om ngn kom med ngt tips..

tack!
 
är det inte nån inställning om brusreducering på långa slutartider som man måste ha avstängd?
(inte den man kan ställa i låg/normal/hög, utan den som bara har på/av)

har inte kvar min d80, men har för mig att det var nåt sånt man fick göra.
 
är det inte nån inställning om brusreducering på långa slutartider som man måste ha avstängd?
(inte den man kan ställa i låg/normal/hög, utan den som bara har på/av)

har inte kvar min d80, men har för mig att det var nåt sånt man fick göra.

tack, d va d som behövdes!! :)
 
ååh vad bra har funderat lite själv på det där aldrig räknat hur många blider det blivigt men det har känts lite seg. stängde av brusreducering och nu smattrar det på :) TACK TACK TACK
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.