ANNONS
Annons

Sekvensbilder Olympus ?!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Drakcir

Aktiv medlem
Hej!
Jo ja har en Olympus C720-UZ, men ja undrar om nån vet om man kan ta sekvensbilder, alltså ta flera bidler i följd?

Trycker man på drive-knappen kan man ju ta flera, men med en kortare pauser emellan, men ja söker där man kan ta i föld utan paus!
Hoppas ni förstår vad ja menar!

Tack o Bock...
// Drakcir

Vad jag fattat av det jag läste på nätet, så är det på driveknappen man ställer in om man vill plåta i sekvensläget.
Men det måste ju stå i manualen...du har väl en sån?

Aha ok.. ja men då är det väl driveknappen då.För ja hittar inget mer i manualen iallafall.
Tack för hjälpen..

På 750 ställer man in i Drive-menyn den sekvenstagning man vill ha, och sedan håller man bara inne avtryckaren så länge sekvensen räcker.

Fast det är inte mycket användbart, tycker jag. Första bildens inställningar behålls genom hela sekvensen, så råkar den vara lite fel går hela rasket åt skogen. Å andra sidan lär sekvenstagning vara tricket för att lyckas fota vilda djur med de där sega kamerorna.

Hej! brukar gå att välja om man vill ha fokusering på endast första bilden som Ingemar sa, det är nog det du vill ha, kolla i menyn som heter camera om du
kan ändra från serietagning med af mellan varje bild
till af på endast första.
Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar