Jag ska villigt erkänna att det inte var så lätt att förstå andemeningen i ditt inlägg, jag gör det troligen fortfarande inte riktigt. Men vad jag är ganska säker på är att börja ifrågasätta om någon agerar bedrägligt, faller under allmänt åtal och rubriceringen skulle då bli förtal. Du får däremot tycka att jag är dum i hela hôvvet och till och med skriva det. Det kan jag leva med. Jag har en ganska bra pejling då jag har jobbat i affärsjuridiska befattningar så pass många år, att jag vet att ha torrt på fötterna innan jag påstår något.
Jag tycker att det är bra att man måste skriva under sitt riktiga namn, att man måste registrera sitt riktiga namn på Fotosidan.se. Det talar dels för att det blir inlägg som författaren kan stå för och att det som skrivs är ärligt.
Det är få forum som det är så på, på internet.
Men att jag ifrågasätter ditt inlägg och att jag motiverar ifrågasättandet med att situationen jag beskriver inte är ovanlig eller konstig skulle vara något som gränsar på förtal är nog att "övertolka" förtal och vad jag skriver. En förvanskning där du i så fall påstår att jag sagt något jag inte gjort.
Att ifrågasätta det du skriver, varför du har "rätt" och varför du inte istället vänder din kritik mot billiga ej original batterier måste få vara ok! Trots att det inlägget inte är anonymt, läs fördelen med att det inte är anonymt som jag beskriver ovan.
Om jag däremot skulle påstå att du är "dum i hela hôvvet" så skulle jag ha någon förståelse att att du dragit in förtal. Men nu har jag inte gjort det, jag citerar din egen text.
Det är obekvämt att du drar in något som du säger att det faller under allmänt åtal i diskussionen, indirekt så verkar det som om du vill säga att jag begått en brottslig gärning.
Så jag är lite skeptiskt till att du tar in "förtal" i diskussionen. Varför gör du det?
Hur skulle Teknikproffset, enligt "juridiken" hanterat det här?