Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Schysst fotoväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cocosboll

Medlem
Hejsan!
Köper i dagarna en Canon 20D men klurar på var jag hittar en väska som passar mina önskemål. Söker en sportigare kameraväska, i stil med en cykelväska, som till det yttre inte skriker "hey guys, här bor det en dyr kamera" men som har funktionerna som en kameraväska behöver.
Några tips?
 
hadley Pro

Tycker att Billinghams väskor är diskreta och rymliga, själv kör jag med en Hadley Pro, med extrafickor vid behov. Den rymmer allt jag har behov av att ha med mig. behöver jag mer grejor så har jag en rygga också. Men det är sällan man släpar med sig allt, det hamdlar om att prioritera och veta vad man ska ha med sig. Billingham har även väskor som rtmmer allt, och då menar jag allt. men då ska man helst ha ngn som bär dem. De är snygga och det skriker inte fotograf runt dem

http://www.billingham.co.uk/home.asp

/C
 
Kolla denna länken här kan du titta på hur andra har det i sina väskor, speciellt bild 5 av Roland Magnusson är väldigt diskret och dessutom vattentät.......

Jörgenhär
 
En sak till som jag kom att tänka på. Regnskydd.. Du bör juh tänka över när du har tänkt att använda väskan, för mig är det viktigt att väskan klara mycket. Jag vill vara säker på att min utrustning ligger säkert och tryckt, även om det t.ex. skulle börja regna då man är ute.

MVH / Mikael
 
Travel light...

Någon som har ett bra förslag på en liten, smidig väska som rymmer en 10D med batterigrepp och objektiv, ett eller två hyfsat små objektiv till och kanske en blixt modell större (Metz 54MZ3)?

Nu har jag en LowePro Pro Mag 2 som rymmer i stort sett alla fotoprylar jag äger, förutom skrivaren då. :) Nackdelen är att den är lite gigantisk och tung, ibland tror jag att jag skulle klara mig med mitt 50, 17 och kanske något objektiv till för säkerhets skull när jag bara spankulerar på stan till exempel. Visserligen skulle jag ju kunna plocka av greppet, men helst inte, det blir så jobbigt med handlovsremmen då. Har kikat en snabbis på LowePro Nova 3, den verkar ju rätt lagom storleksmässigt, men jag vet inte... det kunde ju vara bra med en väska som inte ser ut som en fotoväska också. Crumplers väskor ser ju balla ut, men hemsidan gjorde mig mest förbannad... snacka om att försöka vara balla så att det bara blir pinsamt. Rätt korkat också att det bara står yttermåtten där, inte innermåtten som ju faktiskt är viktigast.

Nåja, har någon en bra idé så mottar jag den gärna, jag börjar bli så desperat att jag funderar på att försöka sy en själv, och det vill inte säga lite med mina (oerhört marginella) sykunskaper. :/
 
Re: Travel light...

stef-n skrev:
Crumplers väskor ser ju balla ut, men hemsidan gjorde mig mest förbannad... snacka om att försöka vara balla så att det bara blir pinsamt.

Lite märkligt hur olika man kan vara. Själv tyckte jag att Crumplers hemsida hörde till de snyggare jag sett på länge. Och dessutom att den var ganska så informativ och detaljerad med utförliga bilder. Funktion och finess i ett snyggt paket. Liksom väskorna. Snygga alltså.
Om du verkligen syr din väska trots allt så kan du väl i alla fall bjuda oss andra latmaskar på en bild på din kreativa skapelse? *nyfiken*
 
Re: Re: Travel light...

Cocosboll skrev:
Lite märkligt hur olika man kan vara. Själv tyckte jag att Crumplers hemsida hörde till de snyggare jag sett på länge. Och dessutom att den var ganska så informativ och detaljerad med utförliga bilder. Funktion och finess i ett snyggt paket. Liksom väskorna. Snygga alltså.
Om du verkligen syr din väska trots allt så kan du väl i alla fall bjuda oss andra latmaskar på en bild på din kreativa skapelse? *nyfiken*

Men de redovisar ju inte ens innermåtten... sådant gör mig upprörd. Eller kanske inte, men det är iallafall korkat. :/ Jag har faktiskt en grym idé på en ny sorts fotoryggsäck, som om den fungerar som jag tänkt mig kommer revolutionera hur vi ser på kameraväskor. Eller, nåja, vara ganska bra iallafall, tror jag. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.