Travel light...
Någon som har ett bra förslag på en liten, smidig väska som rymmer en 10D med batterigrepp och objektiv, ett eller två hyfsat små objektiv till och kanske en blixt modell större (Metz 54MZ3)?
Nu har jag en LowePro Pro Mag 2 som rymmer i stort sett alla fotoprylar jag äger, förutom skrivaren då.

Nackdelen är att den är lite gigantisk och tung, ibland tror jag att jag skulle klara mig med mitt 50, 17 och kanske något objektiv till för säkerhets skull när jag bara spankulerar på stan till exempel. Visserligen skulle jag ju kunna plocka av greppet, men helst inte, det blir så jobbigt med handlovsremmen då. Har kikat en snabbis på LowePro Nova 3, den verkar ju rätt lagom storleksmässigt, men jag vet inte... det kunde ju vara bra med en väska som inte ser ut som en fotoväska också. Crumplers väskor ser ju balla ut, men hemsidan gjorde mig mest förbannad... snacka om att försöka vara balla så att det bara blir pinsamt. Rätt korkat också att det bara står yttermåtten där, inte innermåtten som ju faktiskt är viktigast.
Nåja, har någon en bra idé så mottar jag den gärna, jag börjar bli så desperat att jag funderar på att försöka sy en själv, och det vill inte säga lite med mina (oerhört marginella) sykunskaper. :/