Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Scanner?
- Trådstartare Klipsch
- Start datum
jag&bilden
Aktiv medlem
Söker du tips på vad eller vilken att köpa?
Ny eller begagnad?
Minoltas gamla serie Dimage Scan Dual är prisvärda.
En Dual II/III räcker väldigt lång för snabbare kornig svartvitt och färg med lite sämre kvalitet. Går att hitta för 200-1000 kompletta i kartong.
Deras Dual IV är en nivå bättre och levererar väldigt hög kvalitet och snabbare inläsning.
Aningens dyrare ibland. 500-1500.
Deras Scan Elite 5400-serie är ypperliga men brukar kosta en del.
Kör deras originalprogram eller köp VueScan. Silverfast går också att köpa men jag har inte använt det programmet.
vill du ha en modern och supportad skanner är nog Plustek att rekommendera. Blandade recensioner för dem även om 135/135i är fina maskiner.
Annars om det är en ”köpannons” bör du nog annonsera under köp och sälj.
Ny eller begagnad?
Minoltas gamla serie Dimage Scan Dual är prisvärda.
En Dual II/III räcker väldigt lång för snabbare kornig svartvitt och färg med lite sämre kvalitet. Går att hitta för 200-1000 kompletta i kartong.
Deras Dual IV är en nivå bättre och levererar väldigt hög kvalitet och snabbare inläsning.
Aningens dyrare ibland. 500-1500.
Deras Scan Elite 5400-serie är ypperliga men brukar kosta en del.
Kör deras originalprogram eller köp VueScan. Silverfast går också att köpa men jag har inte använt det programmet.
vill du ha en modern och supportad skanner är nog Plustek att rekommendera. Blandade recensioner för dem även om 135/135i är fina maskiner.
Annars om det är en ”köpannons” bör du nog annonsera under köp och sälj.
jondavid
Aktiv medlem
Hej. Jag har provat flera scanners genom åren. Blev aldrig nöjd förrän jag började ”scanna” negativ/dia genom att fotografera av med en dslr-kamera på ett reprostativ och en ljusplatta. Bästa mjukvaran är den här: https://www.negativelabpro.com/guide/scanning/
PeterEskilsson
Aktiv medlem
Fast nu skrev ju TS att han ville scanna fotografier, inte bara neg eller dia, så då faller väl både Minoltan och Plustek bort? Inte för att jag själv har några ideer förutom att börja kolla marknaden på kända fotofirmor...
PeterEskilsson
Aktiv medlem
Som Jan säger; en begagnad V700 eller V850. Annars fixar en V600 biffen.