Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
scannad i tiff
- Trådstartare walter-g
- Start datum
Johan Ringblom
Aktiv medlem
Lägg ner dom på din hårddisk och spara i JPEG
walter-g
Aktiv medlem
Det går inte,varje bild är på ca 40 mb,om det nu är det det beror på.Det kommer ständigt upp ett meddelande om att antingen är filen skrivskyddad,för stor eller utrymmet för litet.men jag fick veta idag att via photshop är det inga problem att fixa detta.Så jag får lämna det till någon med programmet.tack ändå!
maxzomborszki
Aktiv medlem
Det ska inte vara några problem med minne annat än om din hårddisk är full, det är i och för sig allvarligt, och jag tvivlar på att du verkligen behöver Photoshop, så det är onödigt att lämna ifrån dig om du inte verkligen vill att någon annan ska göra det åt dig. 40Mb är inte vansinnigt stort för en bildfil och moderna operativsystem ska kunna hantera virtuellt minne så har du en någorlunda modern dator går det (borde du ha eftersom du tom har CD på din, värre med några av mina gamla burkar här hemma ;-) ), kanske tar lite tid bara. Med största sannolihet är det för du kör konverteringsprogrammet så att det försöker spara till CD-skivan (samma katalog som originalbilden ligger i).walter-g skrev:
Det går inte,varje bild är på ca 40 mb,om det nu är det det beror på.Det kommer ständigt upp ett meddelande om att antingen är filen skrivskyddad,för stor eller utrymmet för litet.men jag fick veta idag att via photshop är det inga problem att fixa detta.Så jag får lämna det till någon med programmet.tack ändå!
Jag vet inte vad det är för program som följer med så jag kan inte ge exakta anvisningar för hur du använder det. Annars är det inga problem att konvertera dem med gratisprogrampaketet ImageMagick (http://www.imagemagick.org/) som finns till Win, Mac, Unix. Att konvertera en bild med detta paket gör du så enkelt som att skriva:
convert inbild.tiff utbild.jpeg
vid en kommandoprompt och vänta en liten stund. Du kan specificera sökväg till CDn och till den plats på hårddisken du vill spara över dem till när du anropar programmet enligt ovan så slipper du kopiera över de stora bilderna till hårddisken.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Filer på en CD är alltid skrivskyddade, och förblir så när dom kopieras till hårddisken (oftast).
Välj egenskaper på filerna och ta bort skrivskyddet på filen, brukar vara en bockruta.
Välj egenskaper på filerna och ta bort skrivskyddet på filen, brukar vara en bockruta.