Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
scanna dia?
- Trådstartare perbrev
- Start datum
skalmac
Aktiv medlem
Jag har en Epson Perfection 2450 photo, en flatbäddsscanner som har inbyggt dialock, som klarar upp till 4"x5". För att få bilder til webben är den mer än tillräcklig, och även för att skicka in för att få bilde. De flesta av mina färgbilder är scannade i den, scannar också mycket svart/vit neg. i den, och bedömmer sedan vad jag ska kopiera!
Sinuslinus
Aktiv medlem
Jag har en canon d600 (tror jag) men jag har inte skannat så mycket med den än. men det duger för webben iaf.
med högsta upplösning får man runt 1500*1150 eller nåt när man skannar dia.
Hade lite problem med programvaran på XP... kommer förmodligen att köra skannern på en annan maskin som har win 98 istället.
med högsta upplösning får man runt 1500*1150 eller nåt när man skannar dia.
Hade lite problem med programvaran på XP... kommer förmodligen att köra skannern på en annan maskin som har win 98 istället.
Jacob vP
Aktiv medlem
skalmac skrev:
Jag har en Epson Perfection 2450 photo, en flatbäddsscanner som har inbyggt dialock, som klarar upp till 4"x5". För att få bilder til webben är den mer än tillräcklig, och även för att skicka in för att få bilde. De flesta av mina färgbilder är scannade i den, scannar också mycket svart/vit neg. i den, och bedömmer sedan vad jag ska kopiera!
Hej.
Finns det någon möjlighet att scanna större genomsiktsorginal (dia) än 4x5 tum med 2450?
Jag testade en Agfa duoscan f40 och den hade förutom dom olika diahållarna också en stor glasad "hållare". Finns det någon sån variant på Epson scannern?
/Jacob vP