Annons

Scandisk extreme II

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikrun

Aktiv medlem
Nu är jag så djävla trött att jag int eorkar vara diplomatisk.

Jag har i min ägo två stycken scandisk extreme II 2 gigs kort som konstant strular och förstör mina bilder. Jag har nu använt dem ett tjugotal gånger och varje gång jag fyller dem till mera än hälften så förstör dem bilder.

Igår fotade jag på stampen i stockholm hade bägge korten med mig och bägge felade.
antingen kommer det upp CF-Fel i displayen eller så hackar den och säger trasigt data.

Nu har jag inte köpt dessa i svergie
Vad gör jag finns det någon garanti från scandisk eller är jag hänvisad till butiken jag köpte dem i
 
Kontakta Sandisk support kanske?

De lär väl veta exakt vad som gäller, här blir det mest gissningar och tyckande.
 
Två stycken Sandisk som krånglar...? Det låter märkligt, de anses väl vara ett av de säkraste märkena.

Blir det likadant i alla dina kameror? Har du formaterat dem? Hur beter sig dina kameror med andra kort?

Och som Micke säger, de kanske inte är äkta?
 
Sandisk

Jag använder själv Sandisk Extreme II och dom har aldrig någonsin krånglat. Köpta i Sverige är dom...
 
Använder Sandisk utan några som helst problem,
har helt enkelt ALDRIG krånglat.

Formaterar du dina kort i kameran ?
Formaterar man dem i en dator så kan det ställa till en del problem.

Be Sandisk kontrollera dina kort.

Jag har köpt mina minneskort i Sverige,
om det nu spelar någon roll.
 
Har du köpt dom i Kina är du blåst.
Jag köpte ett sådant i Beijing som enligt etiketten skulle vara på 2 Gb men efter formatering på datorn bara var på 248 Mb.
 
Kortena visa alltid 2Gib och självklart formaterar jag dem i kameran.

Men jag antar att det är högst möjligt at tdet kan vara falska kort jag får syna dem betydligt nogrannare i sömmarna när jag kommer hem.
 
När jag var i Kina så formaterade jag dom i kameran och dom visade fortfarande 2 Gb varför jag köpte dom.
Men jag fick inte plats med så mycket som väntat så jag formaterade om dom i datorn när jag kom hem och då blev dom plötsligt 248 Mb.
 
Extreme II ?!

Du har åtminstone världens bästa Extreme II-kort, i alla fall. Extreme III är kända för att vara pålitliga, men Extreme II är inte kända alls.

Din leverantör kanske kan fixa en Nikon D85 billigt också?
 
Ultra II eller Extreme III är vad dom heter om det är sandisk. tror alla skall ha serienummer på sig någonstans som man kan registrera på deras hemsida. Tura Scandinavia http://www.turascandinavia.se är Svensk Distributör och kan nog hjälpa dig (om det är riktiga Sandisk kort)
 
OJOJOJ! Ursäkta så hemskt mycket för min felskrivning! Självklart har jat ett Extreme III och inget annat...
 
...och om man läser första inlägget, eller rubriken, så börjar man undra, inte bara angående II eller III

Scandisk? "så djävla trött"?

Jag vill inte leka rättstavningspolis, (jo, det vill jag kanske) men om trådskaparen konsekvent skriver Scandisk extreme II så förmodar jag att det står just så på kortet.

Och då är det kanske inte så konstigt om det strular.
 
Har haft likanande problem, iofs inte med SanDisk utan med TwinMos.

Trots att jag bytte kortet på garanti en gång så fortsatte problemen, trots att jag formaterade korten i kameran.

Efter lite empiriska studier så kom jag fram till att problemet frösvaan när jag slutade läsa och radera filer via en billig kortläsare.
När jag började tanka korten via sladd från kameran, eller senare när jag köpte en dyrare kortläsare så försvann problemen.

//Tomas
 
Mikrun skrev:
Kortena visa alltid 2Gib och självklart formaterar jag dem i kameran.

Men jag antar att det är högst möjligt at tdet kan vara falska kort jag får syna dem betydligt nogrannare i sömmarna när jag kommer hem.
Hej Mikael! PÅ e-bay finns en rad varningar om falska Sandisk i omlopp. Inkl. en del fotos av de orginala versus fake-versionerna. Kolla där!
mvh Erik J
 
En sådan här tråd blir betydligt intressantare om den får en avslutning. Mikael, är det äkta SanDisk Extreme III som har strulat? I så fall, har du fått nya på garantin? Vilket land kom de från?
 
BengtJohnsson skrev:
En sådan här tråd blir betydligt intressantare om den får en avslutning. Mikael, är det äkta SanDisk Extreme III som har strulat? I så fall, har du fått nya på garantin? Vilket land kom de från?

Jag har ställt frågan dels till helpdeks på scandisk.com de har svarat mig med att de vill att jag utför ett par enkla tester och återkommer med resultatet. de har fått de serienummer som är tryckta på korten och har inte sagt något om att de skulle vara oäkta.

korten är inköpta på ebay av två olika säljare baserade i england, Bägge säljare har ebay som sin ehandleslösning då de också har vanliga butiker i england något som är rätt så vanligt.

jag har även frågat tura som har generalargenturen i svergie men de har än så länge inte svarat på mitt mail. även de har fått bägge kortens serienummer.

Sen är det mitt fel det är inte extreme III kort utan Ultra II kort som det handlar om.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.