Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scandinavian photos minneskort.

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Ringblom

Aktiv medlem
Är det någon som äger/testat Scandinavian photos minneskort och hur bra/dåliga är dom i jämförelse med övriga minneskortssortimentet?

Jag har en CF 256:a. Drog faktiskt bort Scandinavian Photos etiketter och det visade sig vara ett Kingston-kort därunder..

Jag har inte mycket att jämföra med, men ihop med D70 funkar det alldeles utmärkt. Har inte varit i närheten av att bufferten bromsar mig

http://www.kingston.com/products/cf.asp

Senast ändrad:
Jag har ett 256Mb som jag har använt i en G2 i nu drygt 10mån, helt utan problem. Har även testat det i D60 och även där funkade det OK. Har inte haft behov av något annat märke så jag har inget att jämföra med.

Mitt (256 MB) havererade faktiskt. Hade inget värdefullt på det när det hände, och de bytte ut det fort och lätt, men det kändes inte direkt förtroendingivande.

En gång fick jag ett Simpletech CF och en annan gång ett från Sandisk när jag beställde deras eget. Minneskort som minneskort, sannolikt finns det inte så många sätt att tillverka minnsekorten på och relativt få tillverkare men många etiketter.

De fungerar ypperligt i både min 300D och Dimage 7i

Nån som vet vad det är för hastighet på korten? eller hur viktig är hastigheten egentligen? (har minolta d7i)

Johan

j.asplund skrev:
Nån som vet vad det är för hastighet på korten? eller hur viktig är hastigheten egentligen? (har minolta d7i)
Enligt Scandinavien så har de en hastighet på 8x 1,2 MB/s.

Hur viktigt hastigheten är..beror på hur snabb kameran är och hur snabbt du vill kunna plåta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar