Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scandinavian Photo.

Produkter
(logga in för att koppla)

blenda12

Aktiv medlem
Min bror beställde ett kit från Scandinavian Photo. Nikon D80, Nikor 18-70 samt batterigrepp.

När leveransen kom så saknades batterigreppet och Scandinavian Photo hade nu ändrat annonsen på sidan. De nekar till att ha gjort något fel och är inte villig att gå med på annat än att ge 245 SEk i rabatt vid nästa order. Dock lär det aldrig mer bli någon order av min bror till detta företag. Kan rekomendera er andra att även printa ut en bild av sidan när ni gör köp från denna oseriösa firma.

Jag hade i min tur tänkt köpa batterigreppet av min bror, därav min del i det hela.

Rekommenderar därför Cyberphoto, de har aldrig krånglat.

FD kund hos Scandinavian Photo.
 
Det var iofs länge sen jag slutade handla av SP oxå pg dåligt bemötande, men fick din bror ingen orederbekräftelse?

Per
 
Hej Magnus.
Jag (och säkert flera med mig) har handlat på Scnadinavian Photo utan problem. Jag anser dem mycket seriösa. Det är tråkigt att höra om din upplevelse.
Om ni blivit felaktigt bemötta föreslår jag att ni skriftligen förklarar detta för dem. Ange kvitton, serienummer, skärmdumpar osv som argument.
Ge inte upp, har ni rätt så blir det åtgärdat till slut!

Lycka till

MVH:

Garbis H. Sarafian, Aneby
Nöjd kund på Scaninavian (o några andra ställen).
 
angelcom skrev:
Hej Magnus.
Jag (och säkert flera med mig) har handlat på Scnadinavian Photo utan problem. Jag anser dem mycket seriösa. Det är tråkigt att höra om din upplevelse.
Om ni blivit felaktigt bemötta föreslår jag att ni skriftligen förklarar detta för dem. Ange kvitton, serienummer, skärmdumpar osv som argument.
Ge inte upp, har ni rätt så blir det åtgärdat till slut!

Lycka till

MVH:

Garbis H. Sarafian, Aneby
Nöjd kund på Scaninavian (o några andra ställen).

Dito. Alltså en till mycket nöjd kund till SP.

Ett exempel! Beställde för en tid sedan ett motljusskydd till min 80-400. Kostade enligt listan drygt 500 spänn (för lite plast!!!) SP tog sig tid att, långt efter att min beställning gjordes med före leverans från Nikon, ringa mig när ett begagnat skydd dök upp. Fick det för halva priset. Så agerar enligt min mening ett riktigt seriös leverantör.......
 
Trisst !

Har alldrig haft några problem med dem själv.
Dock tycker jag de är lite magstarkt att kalla nån oseriös... Håller med förgående talare hör av dig till dem igen säkert nått missförstånd mellan er som skett.




Lycka till!


En nöjd kund som alltid får 110% hjälp!
 
blenda12 skrev:
Min bror beställde ett kit från Scandinavian Photo. Nikon D80, Nikor 18-70 samt batterigrepp.

När leveransen kom så saknades batterigreppet och Scandinavian Photo hade nu ändrat annonsen på sidan. De nekar till att ha gjort något fel och är inte villig att gå med på annat än att ge 245 SEk i rabatt vid nästa order.
Vad är motiveringen till att de vill ge 245 kr rabatt trots att de inte gjort något fel?
 
Skakar vi runt lite här på forumet så kommer vi att hitta lika många som haft problem med Cyberphoto, eller för all del, vilken firma som helst. Det finns inga affärer där det inte någon gång blir fel.
Att bojkotta och smutskasta för det säger bara mer om den som gör det än om butiken, tycker jag. Skrapar man lite på ytan är det ju lika ofta kunden själv som gjort fel, inte fattat, eller bara inte fått som dom ville.

Jag hade en kass upplevelse med ScandinavianPhoto, i deras butik i Stockholm. Helt okunnig tjej som höll på att sälja på mig fel grejer till någon annan i butik såg och stoppade det, plus en låda med minneskort som när jag kom hem bara var en låda utan minneskort (någon hade tagit ut kortet så lådan var tom). Men att sura på hela ScandinavianPhoto för det är ju rätt barnsligt. Alla andra gånger jag handlat har det ju varit kanon bra.

/Magnus
 
Intressant! Är det Scandinavians kit för 9995 SEK inklusive moms denna tråd handlar om?

Jag har grävt i cachen, och texten löd tidigare:

Levereras med :
Nikon AF 18-70, DK-21 ögonmussla, DK-5 lock för ögonmussla, EG-D2 A/V-kabel, UC-E4 USB-kabel, Picture Project CD-Rom, MH-18a batteriladdare, EN-EL3e uppladdningsbart Li-jon batteri, BF-1A kamerahuslock, AN-DC1 kamerarem, BM-7 LCD skydd, BS-1 blixtskolock. Samt greppet MB-D80.


Nuvarande version:

Levereras med :
Nikon AF 18-70, DK-21 ögonmussla, DK-5 lock för ögonmussla, EG-D2 A/V-kabel, UC-E4 USB-kabel, Picture Project CD-Rom, MH-18a batteriladdare, EN-EL3e uppladdningsbart Li-jon batteri, BF-1A kamerahuslock, AN-DC1 kamerarem, BM-7 LCD skydd, BS-1 blixtskolock.


Det är alltså "Samt greppet MB-D80." som *POFF* plötsligt har försvunnit!

Var det möjligen ett sådant du hade förväntat dig?
 
Hej!
Visst kan alla butiker göra fel. Men att ha ett erbjudande som gjorde att bestlningen föll på SP,(De var billigast på D80,Nikon 18-70 samt batterigrepp).Efter någon dag så ändrade de annonsen på sin sida till att ha samma paketpris utan batterigrepp.

Vilket ochså skickades. Tyvärr så kontrollerade inte brorsan mer än att orderbeloppet stämde med beställningen.

En såpass stor firma som SP måste ju ha logg på sina rättningar av sidan, och jag har aldrig någonsin varit med om en leverantör som inte stått sitt kast för vad man uppgivit, om det inte är ett helt orimligt pris.

Men till saken hör att min bror ej ids bråka med dem, han har mailat utan svar och fick erbjudandet om dessa 245 SEk vid samtalskontakt då mailet ej besvarades.

Nog om detta är man inte nöjd så är det ju enkelt att visa sitt missnöje med att handla på andra butiker...finns fler som vill tjäna pengar på detta område..

Skriver just för att jag vart hemskt förvånad över att man inte kan kolla på SP vad man erbjudit. En ursäkt hade räckt.

/Magnus
 
blenda12 skrev:
Tycker inte ni andra att et ändå är lite märkligt, eller är jag bara besvärlig kund?

Frågan är vad det står i orderbekräftelsen.

Står det att dom bekräftar beställningen av ett paket med ett visst innehåll till ett visst pris så är dom bundna av det.

Det finns inte en chans att dom inte känner till det så har du en orderbekräftelse så maila igen och kräv att få det ni köpt.
 
Dajo skrev:
Frågan är vad det står i orderbekräftelsen.
Jo, men det är väl inte så säkert att allt guckimojset under "levereras med" står med på orderbekräftelsen, utan det kanske bara står typ "Nikon AF 18-70 kit" eller liknande?

Fast det är ju bara att Magnus kollar med sin bror så finns det lite mer fakta att diskutera utifrån.
 
200cm skrev:
Jo, men det är väl inte så säkert att allt guckimojset under "levereras med" står med på orderbekräftelsen, utan det kanske bara står typ "Nikon AF 18-70 kit" eller liknande?

Fast det är ju bara att Magnus kollar med sin bror så finns det lite mer fakta att diskutera utifrån.

När jag har beställt därifrån har allt stått med.
 
blenda12 skrev:
Tycker inte ni andra att et ändå är lite märkligt, eller är jag bara besvärlig kund?

Jag tycker att du är en besvärlig kund. Som flera sagt så kan ALLA göra misstag, men för det så behöver man inte gå ut gasta bojkott.

Snart finns det väl inga affärer kvar. Säg den som aldrig gör något fel. Det vore ju omänskligt.

Det händer då och då att det blir fel när jag beställer saker, men om jag själv är trevlig och saklig så brukar prolemet lösas på bästa sätt.

Till saken hör att jag köper ofta från SP och har aldrig upplevat varken dåligt bemötande eller att de inte svarat på mejl.
 
hornavan skrev:
Jag tycker att du är en besvärlig kund. Som flera sagt så kan ALLA göra misstag, men för det så behöver man inte gå ut gasta bojkott.

Snart finns det väl inga affärer kvar. Säg den som aldrig gör något fel. Det vore ju omänskligt.

Det händer då och då att det blir fel när jag beställer saker, men om jag själv är trevlig och saklig så brukar prolemet lösas på bästa sätt.

Till saken hör att jag köper ofta från SP och har aldrig upplevat varken dåligt bemötande eller att de inte svarat på mejl.

Nja, har man beställt en sak och får en annan så är man inte besvärlig om man står på sig och vill ha den produkt man har köpt.
 
Jag brukar köpa mina fotoprular där det är billigast, köper även begagnat. Men det var denna sida som fick mig att beställa än D300 den 29/8. Kl 9.50 den 29/11 ringde de från SP, och sa att jag hade än D300 att hämta där. När jag ca 15 minuter senare var där, så kan jag inte säga att han som sålde kameran till, gjorde så att jag skulla handla där mer. Men när jag köpte MBD10 fick nästan 300 rabatt.Ja gtror att de gör så gott de kan. Sedan får man inte glömma, att har fixat till så att "jag" och många andra kan åka till Elmia på deras fotomässa varje vår. För mig är det stor skillnad att åka 5 km, istället för 35*2 mil
 
Dajo skrev:
Nja, har man beställt en sak och får en annan så är man inte besvärlig om man står på sig och vill ha den produkt man har köpt.

Det beror på hur man står på sig.

Man kan skrika och svära och hota med bojkott.
Eller.
Man kan artigt säga att det nog blivit något fel.

I det första fallet så lär man stöta på patrull. Ingen gillar den som skriker och gormar ( OBS: jag påstår INTE att trådskrivaren gjort det.)

OM jag är trevlig så får jag också ett trevligt bemötande. Det har jag lärt mig. Jaghar stor erfarenhet av bägge metoderna, både som kund och som
säljare.
 
Det är absolut ingen som varit otrevlig.
Det som beskrivits är att vid beställningen så fanns batterigreppet inkuderat för 9 995:sek

På orderbekräftelsen ser man bara att "nikonpaket" med samma pris som på sidan..alltså tror man att allt e OK.

sedan efter några dagar så försvinner "Batterigreppet från paketet, dock samma pris 9 995 SEK.

Leveransen saknar således också batterigreppet. Då det är värt ca 1 800 SEK så är det ju ingen liten avvikelse och man får nog nyttja många gratisinträden för att få igen pengarna.

Vittsen är inte att svartmåla SP, men jag vill upplysa alla som köper paket att verkligen ta en kopia på sidan då det inte alltid framgår solklart på bekräftelsen vad som i detalj ingår i kitet. Ska be brorsan vända sig till dem igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.