Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scandinavian photo vs. CyberPhoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Angående problem...

Jag beställde ett flertal rullar Ektachrome 100VS från Scandinavian på ett specialerbjudande i höstas. Fick dem och upptäckte att alla hade för kort utgångsdatum. Utgång 03-01 i stället för 03-08 som angavs i annonsen. Ringde naturligtvis och blev då jättebra bemött, fick välja på att skicka tillbaks för att få alla nya plus en packe, eller att behålla de jag fått plus att få hälften av antalet nytt också. Det tycker jag är helt ok kundservice. Hade nya rullar i brevlådan dagen efter:)
/Lotta

Off topic?

Om man bor i Stockholm är Fotokungens hemsida värd att besöka. De har två butiker i stan och var flera hundra billigare än både ScandinavianPhoto och CyberPhoto på min EOS300V. Leveranstiden är noll eftersom man får grejorna direkt i butiken :eek:)

Annars har jag handlat 2 kameror från Cyberphoto och kan instämma i snabba leveranser och snabb och kompetent kundservice. Kexchoklad i paketet.

Scandinavian har jag inte handlat av (än).

bara för att kolla har jag nu beställt diverse prylar från Cyberphoto... e så himla chokladsugen!! tyvärr var det en veckas leveranstid på ett par av prylarna...

Man kan ju undra om Cyberphoto säljer så mycket egentligen?
Min Snickers var tämligen torr. Tyder på liten åtgång. :)

Håller med Jim om det analoga utbudet. Inte minst när det gäller mellanformat, t ex 120-film.
Scandinavian tar hem det mesta av det dom ej har med på hemsidan. Förmodligen gör Cyberphoto det också. Jag har dock aldrig frågat dom.

Olle

Det är ju mycket enklare att betala på Scandinavian Photo än på Cyberphoto, så därför brukar jag handla där om prylarna finns på båda ställena och kostar det samma. Annars så har jag inte haft något problem med någon av dem.

Nä man kollar väl från gång till gång på priser och häpnas ibland att det kan skilja så mycket..
Däremot skiljer det bara nån krona blir det Cyber, chokladen är god! Men jag förlåter dem inte när jag köpte min kamera för 48000:- och inte fick med en choklad.. Bode ha fått 2.. :)

Om man - som jag - bor i Umeå och är begåvad med ett jiddrans dåligt tålamod, åker man upp till Cyberphoto, häver sig in i luckan, ber killen på andra sidan disken lägga in en internetorder direkt över disk, så att man några minuter senare kan tjava ut med grejerena. Såklar har då Cyberphoto landets snabbaste leveranstider, dvs levererar redan innan ordern är lagd. Det kallar jag bra service!

Som sagt, leveranstiderna spelar ju en hel del roll.
Bor man som jag i göteborgområdet, där scandinavian är närmast så tjänar man oftast en dag i leverans.

Undrar om försäljningen ökat om scandinavian också börjat dela ut choklad med sina leveranser?

En sak jag gillar med Cyberphoto är att man kan betala småprylar (film t.ex.) i förskott (PG/BG, banken via internet) och få det hemskickat i vanligt brev för 20 kr...
Jag har mailat Scandinavian Photo om det utan att få något svar och Hegethorns har slutat med det pga. för mycket administrativt krångel.

Nougat, vidvinklar och reklamation

Nu har mina prylar kommit och visst fick jag godis ;-) Nougat... sen bet jag mej själv i tummen genom att köpa en lins till min Dimage 7 som cyberphoto inte rekommenderat (jag läste fel på tillverkarens hemsida) men den var rätt skoj ändå så jag behåller den.Bifogar ett exempel på hur det går om man försöker göra om sin Dimage 7 till 20 mm vidvinkel...

Men jag blev ändå tvungen att reklamera en av de överiga prylarna. Ett batteri av fyra förefaller felaktigt. Den reklamationen besvarades på bästa möjliga sätt inom tio minuter efter att jag mailat dem. De skickar helt enkelt ett nytt batteri omgående.

Jag e med andra ord nöjd med Cyberphoto.

Bilagor

• fisheye.jpg
    fisheye.jpg
    45.4 KB · Visningar: 190
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar