ANNONS
Annons

Scandinavian photo vs. CyberPhoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimsan

Aktiv medlem
Är bara lite nyfiken på vilken av dessa internetbutiker som ni tycker är bäst.
Själv handlar jag av båda beroende på vad jag skall ha, men kan inte riktigt komma fram till vilken som faktist är bäst.

Nu vill jag höra era åsikter.
Scandinavian eller cyberphoto!
När det gäller pris, utbud, service, leverans osv.

precis som du handlar jag från båda i beroende på vad det är jag vill ha. Tycker generellt att Scandinavian Photo har haft längre leveranstid vilket har irriterat mig ibland men det beror nog på grejerna jag beställt därifrån. Tycker båda är mkt bra!

Jag handlar också av båda, hade en incident när jag handlade min kamera hos scandinavianphoto, den inbyggda blixten ville inte förbli i nerfällt läge så jag fick skicka tillbaka kitet igen. Det gick dock väldigt smidigt, jag snackade med en kille ena dagen och nästa dag fick jag ett frankerat brev på posten som jag kunde stoppa grejorna i och skicka tebax, sen tog det väl 1,5 - 2 veckor innan jag fick hem det igen. Jag tycker dom löste det bra, så jag har fortfarande förtroende för dem.

Jag handlar där priset är bäst för jag litar på båda.

hehe..vilken fråga :)

priser: det har ofta ganska lika priser, men det kan ju skilja..så man kollar ju upp var det är lägst pris.

utbud: lika bra, men de har ju delvis olika prylar.

service: där vinner cyberphoto, som testar sina grejer och lägger ut testbilder, föredömligt!
i övrigt har ju skandinavien lika bra service.

levernas: likvärdiga, hur snabbt som helst om prylarna finns i lager.

Senast ändrad:
Jag tycker också att bägge är mycket bra. Scandinavian har ett mycket större utbud för oss analogdinosaurier, men Cyberphoto skickar med godare choklad :)

jag har hittills bara handlat av Cyberphoto och det har alltid fungerat bra... när jag har haft frågor har jag alltid fått snabba o korrekta svar från dem. Ibland har de vetat saker bättre än svenska Minolta.

KGS skrev:
Ibland har de vetat saker bättre än svenska Minolta.

apropå svenska Minolta..ringde dem och frågade om det var en ny Firmeware på G (hade läst rykten om det )
"nä..det kommer ingen ny Firmeware!" fick jag till svar.
dagen efter fanns den nya Firmewaren att ladda ned från Minoltas hemsida...

Svårt val.. cyberphoto är snabba på att skicka..
Fick vänta 2 dagar på att scandinavian skulle skicka ett objektiv en gång.. trots att det fanns i lager..

Cyberphoto har en otroligt ful hemsida... scandinavian har en snygg..

Cyberphoto är ofta billigare, men ibland är det helt tvärtom.. beror på vad man ska köpa..
Cyberphoto är 300:- billigare på ett vertikalgrepp till Minolta Dynax 7 t.ex..

Jag väljer nog från gång till gång..

Cyber har en helt utomordentlig kundservice.
Mycket trevliga både på mail och telefon.
Dessutom har dom mycket bra priser.

Jag brukar också få med snickers. Det är alltid lika trevligt. :)

Annars gillar jag båda. Cyberfoto har ju dock inte så mycket prylar för mörkrummet om man vill ha det.

Jag har fått de små kakorna marabou mjölkchoklad de två gånger jag beställt från Cyberphoto:)

Gillar Scandinavians sajt bättre och är ganska trogen kund där även om sortimentet är ganska likvärdigt mellan de två nämnda. Sviker dock Scandinavian när det gäller mörkrum och kemi som jag hellre handlar på Photax.
/Lotta

Tycker också att båda är bra, det beror som sagt på vad man vill ha - de har ju olika utbud.
Fick ganska kort datum på Veliva när jag beställde från Cyberphoto en gång, men efter att ha kontaktat dem fick jag bra rabatt på filmerna.

Men visst försöker jag beställa från Cyberphoto, snickers är ju grymt gott!

Handlar aldrig mer från Scandinavian efter vad som hände mig när jag köpte där. Du kan läsa mitt inlägg om detta här.

Cyberphoto har bättre priser, trevligare personal, och bättre leverans.

Photax är jättebra för mörkrumsprylar och film.

Fredrik,
www.worldsphotos.com

Skickade en fråga till Scandinavian om de kunde ta hem en pryl. Skickade på dagen den 7:e och fick svar idag. Inte vet jag vad som pågår bakom kulisserna men det känns lite långt för en relativt enkel fråga.

Handlar numera uteslutande av CyberPhoto men har inget negativt att säga om Scandinavian de få gånger jag handlat där.

Att det blev CyberPhoto är mycket tack vare deras hemsida med alla deras tester och prov på bilder. Att de sedan har en kunnig och trevlig personal försämrar det inte på något sätt och vis. Snabba leveranser oftas och har till dagens datum alltid stämt med det jag har beställt. Kör ju endast digitalt själv och där tycker jag att de ligger bra till prismässigt sett.

Men även solen har sina fläckar, snickers och nu senast ett dubbelpigall är inte alls bra för midjeomfånget :) //Ronney

Hittills har jag bara handlat på cyberphoto och det beror enbart på att det har blivit billigare där. Jag har lagt samma prylar i kundvagnen och sen tagit den billigaste och det har alltid blivit cyberphoto. Om jag kan spara flera hundra kronor på att klicka på den ena istället för den andra "verifiera beställningen"-knappen så gör jag det.

Däremot ska sägas att jag är lika nöjd med bådas kundservice. Om det är nåt jag undrar över och mailar en fråga så har jag oftast fått svaret inom en par timmar, nästan alltid samma dag och alltid senast dagen efter. Båda är precis lika bra på den punkten, de verkar dessutom veta vad de pratar om också.

Jag har än inte haft nåt krångel med de prylar jag har köpt så jag kan inte kommentera hur de agerar på den punkten. Hoppas slippa också för det är ju aldrig kul med grejer som inte funkar...

Men sen kan man ju inte förneka att... en chokladbit aldrig är fel :)

/Tomas

Båda dessa "giganter" tycker jag har fungerat bra på alla sätt och vis.

Trots det handlar jag numera nästan enbart från Hegethorns och Photax.
Aningen billigare snabba och kunniga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar