Annons

Sandisk Ultra II

Produkter
(logga in för att koppla)

stevensteven

Aktiv medlem
Hej!
Skulle vilja ha lite tips av er.
Vilken är den snabbaste CF kortläsar. Har ett Sandisk UltraII kort.
Just nu har jag Sandisks 6in1 läsare som är super slö....

Just d! Kommer att ha den till en bärbar pc.

Jag har kollat in robgalbraith.com men vet inte vart dom läsarna finns att köpa i Sverige.

Snälla HJÄLP!

/Steven
 
Nu kan det hända att jag har fel men jag tror inte märket av kortläsare spelar någon större roll utan det viktiga torde vara att den använder sig av USB 2.0 och att datorn du för över bilderna till har samma stöd.

Kommer du enbart att använda den bärbara kan ett instickskort kanske vara det bästa (Om t.ex. din bärbara inte har USB 2.0)
 
Det är ingen fel på datorn den har usb2,fw och allat annat som en mordern pc ska ha.
Det ända jag vill ha är en snabb läsare som ska vara lika snabb som min firewire kortläsare. Den är typ tre dubbelt så snabb som min 6in1.

Kanske om någon vet vart jag kan köpa den adapter som finns på Addtronics fw/usb2 läsaren så löser det oxå problemet.
 

Bilagor

  • ilink_power_solution.jpg
    ilink_power_solution.jpg
    20.6 KB · Visningar: 199
Jag köpte en billig liten bit från Scandinavian photo, en Desma USB 2.0 kortläsare för Cf-kort.. kostar typ 159 spänn. Mätte hastigheten på den lite i dag och 100Mb tog typ 15 sek. Men sladd från kameran kameran tar det nog över en minut skulle jag tro, bra mycket fortare med kortläsaren alltså.

Kolla här:
Desma kortläsare på Scand photo

Se även till att din dator verkligen kör på USB2 (kontrollpanelen, enhetshanteraren, USB.. där ska det stå enhanced eller 2.0 i samband med USB-enheterna som finns installerade.) Min dator hade supporten men den var inte installerad direkt med XP-PRO utan jag fick jobba lite för att få det att funka (mest tankearbete). Om man laddar ner Servicepack 1 för XP löser det sig säkert. Jag körde via drivrutinerna för moderkortet.

Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.