Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sandisk Rescue Pro och Canon CRW
- Trådstartare Ola_H
- Start datum
FroHike
Aktiv medlem
Kör själv med http://www.datarescue.com/photorescue/specs.htm
Bästa 250 kr jag någonsin har spenderat.
Ett program som va guld värt när jag fick FAT-haveri på ett Cf kort..
Bästa 250 kr jag någonsin har spenderat.
Ett program som va guld värt när jag fick FAT-haveri på ett Cf kort..
TheBishop
Aktiv medlem
Låter skumt - jag gjorde samma manöver förut men lyckades öppna dem om jag bytte suffixet och sedan öppnade filerna direkt från DPP (File Viewern fungerade säkert också).
I princip så verkar de här räddningsprogrammen helt enkelt bara plocka ut filinformationen - byta extensionen skall räcka bra (och gjorde det för mig). Om det nu inte är skillnad på programmen för PC och Mac (jag kör Mac), men det känns osannolikt eftersom filsystemet (FAT) som används kommer från DOS...
Jag gjorde min recovery med "max uthållighet" om det nu kan spela någon roll (det fanns någon inställning).
I princip så verkar de här räddningsprogrammen helt enkelt bara plocka ut filinformationen - byta extensionen skall räcka bra (och gjorde det för mig). Om det nu inte är skillnad på programmen för PC och Mac (jag kör Mac), men det känns osannolikt eftersom filsystemet (FAT) som används kommer från DOS...
Jag gjorde min recovery med "max uthållighet" om det nu kan spela någon roll (det fanns någon inställning).
Ola_H
Aktiv medlem
Filerna är från en 10D, och har normalt ändelsen .crw, men det hjälper inte att göra som du föreslår, tyvärr. Jag fick just också tag på DPP, men har för mig att den inte kan hantera de äldre raw-formaten från Canon (typ CRW från 10D).
Möjligen får jag prova ett bättre (nyare) recoveryverktyg, kanske är det där skon klämmer. Mitt är från ett inköp av Sandisk UltraII och jag har hört att de som kommer med Extreme är bättre. Eller så skall jag försöka med verktyget för 250:- som föreslogs ovan.
Möjligen får jag prova ett bättre (nyare) recoveryverktyg, kanske är det där skon klämmer. Mitt är från ett inköp av Sandisk UltraII och jag har hört att de som kommer med Extreme är bättre. Eller så skall jag försöka med verktyget för 250:- som föreslogs ovan.