Warbird
Aktiv medlem
Jag tänkte att vi som råkat ut för err99 skulle försöka samla erfarenheterna i den här tråden. Nu nämns felet lite här och där, men eftersom det är ganska (alltför) vanligt så kan en samlingtråd vara bra.
Jag själv har tidigare råkat ut för fel och berättade i "felnumreringstråden":
"Jag råkade ut för något likande i samband med lite err99 på min 40D.
Efter flera err99 så formaterade jag kortet "i fält" trots att jag hade tagit en del bilder. Första kortet efter formateringen hette, låt säga, "35". sedan fortsatte bilderna numreras, 36, 37, 38 så som dom ska, men helt plötsligt hoppade numreringen tillbaka till 33!!!
Nästa bild hette 34 och så kom då ett nytt err99 när kameran ville döpa nästa bild till 35, som redan fanns på kortet.
Jag hade c:a 10 error den dagen med 2 olika kort. Vid 2 tillfällen hoppade numreringen kråka."
Idag fick jag 3st err99. Första med 100-400 monterad och de andra med Sigma 10-20. Samtliga gånger så tar kameran 2 bilder "rent mekaniskt" men inget sparas.
Fortsätt gärna fylla på 40D's err99 även om du skrivit om det i en annan tråd.
Edit: Idag hade jag inga felnumreringar!
Jag själv har tidigare råkat ut för fel och berättade i "felnumreringstråden":
"Jag råkade ut för något likande i samband med lite err99 på min 40D.
Efter flera err99 så formaterade jag kortet "i fält" trots att jag hade tagit en del bilder. Första kortet efter formateringen hette, låt säga, "35". sedan fortsatte bilderna numreras, 36, 37, 38 så som dom ska, men helt plötsligt hoppade numreringen tillbaka till 33!!!
Nästa bild hette 34 och så kom då ett nytt err99 när kameran ville döpa nästa bild till 35, som redan fanns på kortet.
Jag hade c:a 10 error den dagen med 2 olika kort. Vid 2 tillfällen hoppade numreringen kråka."
Idag fick jag 3st err99. Första med 100-400 monterad och de andra med Sigma 10-20. Samtliga gånger så tar kameran 2 bilder "rent mekaniskt" men inget sparas.
Fortsätt gärna fylla på 40D's err99 även om du skrivit om det i en annan tråd.
Edit: Idag hade jag inga felnumreringar!