Annons

Saknar DiMAGE Software till 7HI

Produkter
(logga in för att koppla)

Zyxx

Aktiv medlem
Vad går jag miste om då jag inte har programvaran till min Beg kamera som jag köpt

Minolta 7HI

Finns det andra program som kan hantera samma sak det som jag tänker på är import av RAW filer ?

Det bör vara RAW-filer du går miste om att konvertera. Kontakta säljaren och be denne leverera medföljande cd-skivor. Alternativt tar du kontakt med Miniolta som med all sannolikhet har denna cd-skiva som reservdel att sälja.

Vet inte hur det är med minolta men canon och sony har drivisar och programvara liggandes på nätet. Ta en titt och se om du kan hitta nått på minoltas hemsida.

Så vitt jag kan se finns bara uppdateringar som kräver att en tidigare version av programvaran är installerad. Helt obegripligt...

Glömde att skriva till att jag kör på en Mac då RawDeal inte funkar : )

Ska följa med två CD till kameran och jag fick endast den med Manualer

Jo det finns filer att hämta på Minoltas sida men då behöver man orginal CD:n för att instalera de filer som finns

Jag tar och kontaktar Minolta och ser vad dom har i CD:s till mig

Tja - du bör väl få den av säljaren... Men med tanke på att den krävs vid nyinstallation borde Minolta kunna skicka en . (För övrigt rycker jag dom borde lägga upp dessa på nätet, inte bara uppdateringar. Tvivlar på att icke-Minoltaägare skulle ha något som helst intresse av att hämta hem dom).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar