Digitalt_geni
Medlem
Hej, jag behöver hjälp att komponera ihop vilken del av min fotoutrustning jag ska ta med till Tanzania. Huvuddelen av resan är en 5-dagars safari där man bor i tält ute i nationalparkerna. Den utrustning jag har att tillgå är:
17-50 mm f2.8
90 mm f2.8
70-200 mm f2.8
170-500 mm f5-6.3
Kameran är en Nikon D300. Jag äger tyvärr inte två kamerahus, och jag ser gärna att jag slipper ta med allt (även om en viss del av mig vill det) samt att jag undviker dyra investeringar, jag använder gärna det jag har istället. Min första tanke är att ta med 17-50 samt 70-200 men eftersom jag även kommer att fota vilda djur är jag sugen på det långa objektivet också...jag vill ha valmöjligheter men samtidigt vara relativt mobil.
Har ni några tips på hur jag kan resonera i detta?
17-50 mm f2.8
90 mm f2.8
70-200 mm f2.8
170-500 mm f5-6.3
Kameran är en Nikon D300. Jag äger tyvärr inte två kamerahus, och jag ser gärna att jag slipper ta med allt (även om en viss del av mig vill det) samt att jag undviker dyra investeringar, jag använder gärna det jag har istället. Min första tanke är att ta med 17-50 samt 70-200 men eftersom jag även kommer att fota vilda djur är jag sugen på det långa objektivet också...jag vill ha valmöjligheter men samtidigt vara relativt mobil.
Har ni några tips på hur jag kan resonera i detta?