Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

S T O R glugg

Produkter
(logga in för att koppla)
jag är nyfiken på vad han har för kameraväska med tanke på att objektivet är 88 cm långt och väger 16 kilo...
 
Undrar vad det är för diameter på frontlinsen?
Man lär ju kunna stoppa in huvudet i motljusskyddet! :)
Är det ett AF-objektiv förresten?
 
JÖSSES! En sån vill jag ha! Vad skall med en Ferrari till när man är stolt innehavare av en sån glugg? :)

/Lasse
 
Finns det någon mening att ha en zoom i sådana brännvidder? Den är ju bara 1,4x. Jag undrar hur mycket lättare, ljusstarkare och billigare gluggen skulle vara om den hade fast brännvidd. Dessutom skulle den kanske ha AF.
 
Hmm, beviset på att vissa fotografer aldrig är sig att gå tillräckligt nära.... men visst, ibland så kan man inte komma nära nog pg.a. terräng, m.m.
 
Äh, 1:April....
Det är ju ett avgasrör till en korvkiosktrimmad Subaru Impreza STI. Teamet har bara spons från Nikon!
 
lacrits68 skrev:
vart har killen gömt stativet eller kör han "frihand"??

=O
Mycket bra fråga. Det lär ju vara helt omöjligt att använda det där utan ett stativ som väger 10 kilo självt. Kanske om man lägger upp "gluggen" (snarare kanonröret) mot en mur eller nåt, men det skulle då inte jag göra med en så dyr grunka.
Han kanske bara vill stila? Finns ju såna muppar också;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.