Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökfunktion: bilder visade x antal gånger

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Går det att göra en sökning på bilder som exempelvis har visats fler än 200 gånger det senaste dygnet?

Har kollat, men inte hittat en sådan sökfunktion.

Om det inte går att göra det, så kanske det vore en vettig funktion att implementera här på Fotosidan. Eller?

Jag håller helt med. Det skulle vara kul att kunna söka på bilder beroende på hur många gånger som folk har tittat på dem, och kanske också hur många gånger under viss tid.

Är det verkligen ingen annan av alla drygt 38000 medlemmar som skulle vara intresserade av en sådan funktion?

He he... Det är förstås sant, men man kanske kunde ha en "inte-funktion" också, så att man kan välja att söka på "antal visningar och INTE motivkategori naket", eller "antal visningar och INTE stilleben" och så vidare. Eller att man har det som i dag och själv får välja vilka kategorier man vill söka bland. Det går ju faktiskt också bra. :)

Maverick skrev:
Varför inte söka på naket på en gång :)

/Maverick

Jo, jag vet att nakna och påklädda snygga tjejer genererar många visningar. Om inte annat kan man ju ta med mitt funktionsförslag för att styrka den tesen.

Men, jag är intresserad av att studera vad det är som gör en viss tumnagel (läs bild) populärare än en annan. Visst, det är själva motivet. Men, även andra saker som kontrast och färger tror jag spelar in. Därför hoppas jag att Fotosidans webmaster kommer att införa en sökfunktion så att jag kan fördjupa mig i detta.

Det verkar som funktionen har lagts till nu. :)
Eller så har vi varit väldigt slarviga när vi letat förut. Hur som helst så går det i alla fall att välja att sortera bilderna på bland annat antalet gånger de har visats. Suveränt. Tack Fotosidan! :)

Det skulle vara ytterligare lite bättre om man kunde välja att sortera på fler saker med olika prioritering. Till exempel antalet röster i första hand, antalet kommentarer i andra hand och antalet visningar i tredje hand. Fast där man då självklart ska kunna välja de olika sorteringsrubrikerna.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto