Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökes: Tips om platt liten bra digitalkamera.

Produkter
(logga in för att koppla)

Evolito

Avslutat medlemskap
Jag är på jakt efter en digitalkamera av god kvalite som är liten och enkelt glider ner i fickan.
Minst 2 MP och ska fungera som semesterkamera och poträtt m.m.
Prisklass 1500-4000, kom gärna med tips, jag är nollställd!
 
Nu finns det massor av kameror som är små och ganska bra. Canons Ixus-kameror är bra och de tar billiga, 'riktiga' minneskort...
www.cyberphoto.se har snabbtestat de flesta små kamerorna. Kolla där.
 
Nikon Coolpix 3500 har de på kampanj nu på cyberphoto... 2500:- för 3,2 mp och 3x zoom...

Kameran har några nackdelar, men som semesterkamera duger den gott... jag använder den vid sidan om min Dimage 7i...

Den är lagom liten i mitt tycke...
 
Tack för tipsen grabbar det är schysst, men jag hade tänkt mig en ritkigt platt, kanske 15 mm någonting.
Jag har själv en Olympus C-220 och är på jakt efter en plattare och mindre, fler tips på det?
 
dimage, coolpix & pentax - good or bad?

jag har sökt efter bra minikameror ett tag. Nikon CoolPix SQ, Pentax Optio S och Minolta Dimage Xt är väl de som finns tillgängliga i Sverige nu.

Någon hade en Dimage?! Jag var inne på Xt:an först, men någon nämnde att det var nåt märkligt med objektivkonstruktionen. Stämmer det?

Isådana fall är väl Pentaxen en värdig ersättare.
Nixon modellen vet jag inte så mycket om, men det är ju bra att den har ett CompactFlash kort.

Tacksam om någon kan svara litet mer ingående om kvalitetskillnaderna i dessa modeller! & vad är egentligen skillnaden mellan Compact Flash och SecureDigital?
 
Jag har en Minolta Dimage X, gillar den inte riktigt fullt ut. Bilderna blir väldigt suddiga när man zoomar. Dock så gillar jag (vet inte om det är standard? Har bara haft denna digitalkamera...) att man kan ändra ljuset, det som finns är sol, moln, och två olika lampinställningar, den ena är för rum med lysrör och den andra är för...någon annan typ av ljus.

Den åker dock ned i fickan väldigt lätt, men eftersom den är så liten och platt blir det lätt suddigt när man inte riktigt vet hur man ska hålla den. Kanske beror på att jag gått på fotboll och det vart lite trångt runt omkring en :)

Ska lägga upp en del bilder jag tagit med kameran senare!
 
cornelia..
skillnaden mellan cf och sd är att sd är lite mindre.. sd finns väl inte me lika stor lagringskapacitet som cf heller.. och är dyrare..
mer skillnader vet jag inte
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.