Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker vit plastskiva för fotobord

Produkter
(logga in för att koppla)

rfr

Ny medlem
Jag tänkte bygga ett fotobord för produktfoto och letar efter en lämplig plastskiva som jag kan använda. Den måste vara vit förstås och även lite genomskinlig så jag kan belysa underifrån om jag vill.

Vet någon här vilken sorts plast det bör vara?

Lexan

eller som det även heter Pollycarbonat, är skitstarkt och dyrt, det går att bocka, även kallt.
Plexi, är betydligt billigare, men sprödare.
Hör med firma som gör ljusreklamskyltar, de har opalvitt.

/ Mats G

Jag tänkte bygga ett fotobord för produktfoto och letar efter en lämplig plastskiva som jag kan använda. Den måste vara vit förstås och även lite genomskinlig så jag kan belysa underifrån om jag vill.

Beställ efter egna mått på ett glasmästreri, fråga efter vit plexi. Den är även bra att använda när man vill ha spegling på produkten ( fast utan ljus underifrån såklart).

Tjenis! Jag hade hört med glasmästaren på orten där du bor om plexi funkar säkert kalas!

Stort tack för snabba svar! Då vet jag vad jag ska fråga efter och kan börja rita på mitt bygge. Förhoppningsvis kan jag visa upp exempelbilder inom kort. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar