Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Söker vettiga utländska butiker
- Trådstartare Casal
- Start datum
62174
Avslutat medlemskap
Hej!
Jag är på jakt efter 5D MK II och den är lite utav en bristvara här. Vad finns det för utlänska butiker att rekommendera? Gärna några som fungerar bra med förskottsbetalning för det är väl inte alla som stödjer postförskott ändå så.
Tackar för svar!
Hej! Det finns över 100 nätbutiker nere i Europa som man kan nå via den här länken: http://www.heise.de/preisvergleich/ om du läser tyska förstås. Det finns massor av feedback så du kan hitta verkligt pålitliga firmor och kanke inte den absolut billigaste. Nu är ju Euron dyr (kronan har snarare sjunkit) så det kanske inte lönar sig så bra. Jag köpte min 5D därifrån och har också köpt två stycken Canon G9 med mycket bra pris tidigare. 5D fick jag 5000 kr billigare och det är ju inga problem med moms, vi är med i EU och mpomsen är betald när du handlar i Tyskland. En av de G-9r jag köpte pajade men det var inga problem: Canon har Europagaranti så det var bara att lämna in hos Intervision och få reparerat. Gratis. Just nu har jag kollat läget för 5D Mk II som jag gärna skulle köpa men det verkar lika svårt som i Sverige. Ingen kan leverera! Jag frågade hos YFO härom dan och de har en lång kö. Det värsta är att priset verkar stiga så även dom i kön får betala mer än nu, när de väl får leverans!
Casal
Aktiv medlem
Tack så mycket!Hej! Det finns över 100 nätbutiker nere i Europa som man kan nå via den här länken: http://www.heise.de/preisvergleich/ om du läser tyska förstås. Det finns massor av feedback så du kan hitta verkligt pålitliga firmor och kanke inte den absolut billigaste. Nu är ju Euron dyr (kronan har snarare sjunkit) så det kanske inte lönar sig så bra. Jag köpte min 5D därifrån och har också köpt två stycken Canon G9 med mycket bra pris tidigare. 5D fick jag 5000 kr billigare och det är ju inga problem med moms, vi är med i EU och mpomsen är betald när du handlar i Tyskland. En av de G-9r jag köpte pajade men det var inga problem: Canon har Europagaranti så det var bara att lämna in hos Intervision och få reparerat. Gratis. Just nu har jag kollat läget för 5D Mk II som jag gärna skulle köpa men det verkar lika svårt som i Sverige. Ingen kan leverera! Jag frågade hos YFO härom dan och de har en lång kö. Det värsta är att priset verkar stiga så även dom i kön får betala mer än nu, när de väl får leverans!
Mina tyska-kunskaper är ju inte allt för bra, men vad heter när den är i lager? Verkar ju som att ingen har i lager, fast vet ju inte riktigt vad i lager är.
Senast ändrad:
62174
Avslutat medlemskap
Tack så mycket!
Mina tyska-kunskaper är ju inte allt för bra, men vad heter när den är i lager? Verkar ju som att ingen har i lager, fast vet ju inte riktigt vad i lager är.
Hej, Det kan heta "lagernd" (ung. vi lagrar) eller "sofort lieferbar" (vi levererar genast) eller "verfügbar" (tillgänglig) etc.. men som sagt, inget sådant syns till i dessa spalter, Tyvärr! Samma sak alltså som i Sverige. Man får hanka sig fram med en 5D och det går ju bra det också. Hela Dramatens reklam - porträtt - och scenbilder-foto görs med en Canon 5D så med rätt man bakom sökaren kan man leva på den kameran...
Casal
Aktiv medlem
Tack så mycket!Hej, Det kan heta "lagernd" (ung. vi lagrar) eller "sofort lieferbar" (vi levererar genast) eller "verfügbar" (tillgänglig) etc.. men som sagt, inget sådant syns till i dessa spalter, Tyvärr! Samma sak alltså som i Sverige. Man får hanka sig fram med en 5D och det går ju bra det också. Hela Dramatens reklam - porträtt - och scenbilder-foto görs med en Canon 5D så med rätt man bakom sökaren kan man leva på den kameran...
Hehe, ja absolut räcker en 5D hur långt som helst, men jag är lite nyfiken på Mark 2:ans nya funktioner, den lockar till priset jämför med 1D t ex.
Filma med riktiga objektiv och samma kamera vore kul, så jag får vänta några månader så kanske man kan skaffa en Mark II.