Annons

Söker prisuppfifter, pentax ME super

Produkter
(logga in för att koppla)

anaemic

Ny medlem
Gäller alltså en pentax ME super, modell äldre.
Skulle vilja veta vad den är värd då jag bestämt mej för att sälja den.
Någon som vet?
Inga anm.

Bilagor

• P1010039.jpg
    P1010039.jpg
    18.3 KB · Visningar: 333
Kameran är i princip inte värd något. En hundring kanske om någon letar efter en sådan just nu. Det som kan ha något värde är objektivet, men då skall det helst vara ett A-objektiv, vilket detta inte är. Jag antar att det är ett 50/2.0 som sitter på, i så fall är inte det värt många hundralappar heller. Men lite ovanligare objektiv kan du få mer för.

har själv en sådan som inte används, detta för att spegeln fastnat och jag inte orkat öppna kameran och fixa det. Det tillsammans med att materialet som dämpar spegeln när den slår tillbaks blir riktigt dåligt och kladdigt när kameran är äldre betyder att den om den inte fått det behöver en service, finns delar på ebay för att göra det själv eller om man lämnar in den.

Slutsatsen är samma som föregående talares, finns inget värde i huset särskilt inte med nämnda problem.

Synd bara att dagens kamror inte har samma sökare som super ME har, skillnaden mot min D300 är enorm, D300 är som att titta genom ett nyckelhål i jämförelse.

Det här beror starkt på skicket. ME Super är en ganska eftertraktad kamera, men den kostar tyvärr inte så mycket. Med den bilden skulle jag gissa att paketet går för ca 200kr (om det är fullt fungerande). Objektivet ser ut att vara ett M50/2 vilket är helt värdelöst (ekonomiskt sett), dessa objektiv finns i överflöd och det är inte många som vill använda dem eftersom det finns bättre 50mm som inte heller är dyra.

Men om kameran är i fint skick (fullt fungerande och med snygg finish) så kan den nog gå högre än 200kr. Om du kan tänka dig att skicka utomlands så finns Pentaxforums köp&sälj sida där det inte borde vara problem att få den såld --> http://www.pentaxforums.com/forums/photographers-marketplace/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar