Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker ny digital kamera... ?

Produkter
(logga in för att koppla)

oskar83

Aktiv medlem
Hej!

Jag hade ett stort fotointresse för en tid sedan, det har svalnat och jag har nu inte längre samma tid att lägga ned på det. Jag är dock i behov av en ny digital kamera. Då jag inte är uppdaterad på området och den kamera jag har idag är 5 år gammal så hoppas jag kunna få några tips här.

Jag söker en lämplig lättanvänd men ändå en kamera med lite funktioner. Inte en slim-pocket sak som går ned i bröstfickan, den få gärna faktiskt se ut som en riktig kamera haha.

Jag kommer mest använda den för dokumentera semester och familj men självklart kommer jag itne kunna låta bli att utnyttja kameran fullt ut om möjlgheterna finns där.

Prisklassen jag tänkt mig är upp till 5000 kronor.

Tänkte samtidigt köpa en bärbar hårdisk (extern hdd) på antingen 500gb eller till och med 1TB (hört att dom skall va prisvänliga nu förtiden), prisklass runt 1500 kronor.
Detta för att ha en extern lagring för alla bilder, dokument och lite back-up på annat. Men mest för att för en gång skull försöka ordna upp i all oreda och faktiskt spara mina minnen.
 
Du vill ha en ordentlig kamera som ser ut som en kamera, då tycker jag denna passar bäst in på beskrivningen:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=G10
Om man dessutom vill ha en kamera som ger bästa möjliga bildkvalitet till samma pris, så bör man titta på något annat. Exempelvis någon av alla instegssystemkameror, då de har mångdubbelt större sensoryta (vilket i stort sett är det som avgör möjligheterna för bra bildkvalitet).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.