Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker liten smidig väska till Canon 20D med batterigrepp.

Produkter
(logga in för att koppla)

lasselotus

Aktiv medlem
Ni som har en 20D med batterigrepp, vad har ni för väskor? Jag har redan en stor väska som rymmer det mesta. Men är nu på jakt efter en mindre axelremsväska för kameran med monterat objektiv. Om man sedan får med sig blixt och ett par objektiv på sin höjd så räcker det.

Alltså en liten "semesterväska" för kameran helt enkelt, har testat ett par väskor men med både batterigrepp och objektivet på är det svårt att hitta något som passar.

Är gärna intresserad av någon som har erfarenhet av någon Crumplerväska som skulle passa.

Eller annars något annat märke, gärna med lite moderna och "snyggare" stuk.

Personligen använder jag min gammla slitna axelväska som jag kånkar kurslitteratur i. Fotoväsker är faktiskt ganska onödiga saker. Speciellt om man ska ta foto på människor. stora väsker av känt fotoväskemärke = proffsfotograf = nervösa människor. Oavsett om du är en proffsfotograf eller inte så är det så folk tänker. men om du har en sliten gammal läder/nylon/tyg väska som inte utstrålar "jag har pengar över till special väskor" så slappnar folk av.

Ska du ut och resa så ta en Trekker variant de är bra. Ska du ut och resa till ett blött och regnigtfuktigt ställe, ta en trekker med vattensäkra dragkedjor.

Det är min åsikt iaf.

C.

Tack =)

Får försöka hitta nån butik i närheten som kanske kan ta hem en så jag kan få klämma på den lite.

Fler tips någon?

jag förstår inte riktigt vad du ska med en "fotoväska" till en kamera med glugg... räker inte en vanlig axelväska? Är det en beredskapsväska till bältet du är ute efter eller?

Jag menar, måste det vara så avancerat? Keep it simpel, less is more.

Chris

Danyael_X skrev:
jag förstår inte riktigt vad du ska med en "fotoväska" till en kamera med glugg... räker inte en vanlig axelväska? Är det en beredskapsväska till bältet du är ute efter eller?

Jag menar, måste det vara så avancerat? Keep it simpel, less is more.

Chris

Jo men jag har två "vanliga" axelremsväskor, men kameran har en tendens att fara runt, den ligger inge bra helt enkelt. Det behöver inte vara avancerat, men de flesta kameraväskor är vadderade. Jag cyklar en hel del med kameran och åker tåg. Skulle vilja ha en väska där kameran är lite mer skyddad men inte behövs monteras ihop och isär hela tiden. Jag som inte har en massa fotobutiker i närheten tänkte försöka se om det var någon som kunde tipsa så jag vet vad jag kanske kan beställa via nätet.

Lowepro Nova 3 AW har jag. 20D + BG-E2 + Sigma 18-50 f/2.8 + Olympus FL-36 blixt. Har plats över för ett objektiv till tror jag.

Köp en väska i lämplig storlek och form i sport affär, typ stadium . Köp "skumgummi" för stolsdynor i hemtexbutik . Ställ ut prylarna på gummit rita och skär ut ,hel dyna i botten och den utskurna mallen ovanpå, limma mellanväggar .

Voilà !

(fast du kanske söker något mera färdig byggt )

Dakine Sequence

Hej!

Jag använder en Ryggsäck från DaKine som heter "DaKine Sequence". Det är en skidryggsäck på 29L med en löstagbar innerväska/kamerablock som rymmer precis det som du var ute efter. I min väska har jag en Canon 20D, 70-200, 18-50, 50, en blixt samt plats för lite småprylar. Passar perfekt då man både kan använda insatsen lös som en axelväska samt inne i ryggsäcken som en fotorygga när man är ute och rör mycket på sig.

www.dakine.com -> packs -> snow -> sequence om du vill se hur den ser ut.

Jag är mycket nöjd med min och använder faktiskt axelväskan/ryggan dagligen.

Åååå, tack. Ett gäng bra tips!

Björn, jo jag är en slö jäkel. Vill gärna ha något mer färdigt, men bra tips i alla fall, lägger det på minnet om jag inte hittar någon passande väska.

Mattias, kollar in deras sida nu, hittar fler intressanta väskor. TACK!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar