Annons

Söker BRÖLLOPSFOTOGRAF

Produkter
(logga in för att koppla)

MuminFrida

Medlem
Hej!
Undrar om det är någon som är / känner någon bra bröllopsfotograf i Stockholms området?? Nämligen så att jag ska fotografera ett bröllop i maj och skulle vilja gå med någon som är van och kan innan jag gör det helt själv.. Är ju ett så viktigt tillfälle och jag vill verkligen känna mig förberedd!
Tacksam för alla tips och idéer!
/Frida Ström

Om du tittar på http://www.brollopstorget.se/ hittar du många fotografer.

Om du tittar på deras bilder finns det en del bilder som är bättre än andra. Och vem har tagit de bilderna? :)

Däremot tror jag inte att hon är tillräckligt dumsnäll för att dela med sig av sin yrkeskunskap hur som helst. Men titta på hennes bilder får man, och det bör man.

BengtJohnsson skrev:
Däremot tror jag inte att hon är tillräckligt dumsnäll för att dela med sig av sin yrkeskunskap hur som helst. Men titta på hennes bilder får man, och det bör man.

Ehh.."dumsnäll" känns inte som ett ord man sätter samman med Christel överhuvudtaget, däremot väldigt snäll och generös med att dela med sig av sina kunskaper på alla sätt o vis.

//Liza
- en av MFS-Babesen tillsammans med Christel.

Nä, det fanns ju ett "inte" i den meningen också... :)

Kanske lite illa formulerat, men vad jag ville ha sagt är att man nog inte skall förvänta sig att få speciellt mycket yrkeskunskaper av någon hantverkare, oavsett vem det är och hur snäll och generös han/hon verkar vara.

MuminFrida skrev:
[...] vill verkligen känna mig förberedd!
Tacksam för alla tips och idéer!
/Frida Ström

Inte vet jag något om bröllopsfotografering, men det känns som om backup är nödvändigt. Du får ingen chans att ta om bilderna någon annan dag. En kamera som fungerat utmärkt i åratal kan totalhaverera under ingångsmarschen, osv. Dubblera all utrustning som går att dubblera, är mitt tips.

Re: Re: Söker BRÖLLOPSFOTOGRAF

BengtJohnsson skrev:
Inte vet jag något om bröllopsfotografering, men det känns som om backup är nödvändigt. Du får ingen chans att ta om bilderna någon annan dag. En kamera som fungerat utmärkt i åratal kan totalhaverera under ingångsmarschen, osv. Dubblera all utrustning som går att dubblera, är mitt tips.

Bara hoppas att fotografen själv inte havererar under all utrustning då. Ska man tänka att vad som helst kan haverera när som helst så kan man ju lika gärna lägga av. Då man hålla på och gardera sig hur länge som helst.
Men att se till att utrustningen är i ordning är nog en bra regel.

Min erfarenhet av bröllopsfotografering är också begränsad. Kanske kan du fråga bröllopsparet i förväg vad de helst vill ha bilder på, så upplevs det kanske inte som samma störning om du fotograferar vid byte av ringar, etcetera.

Yrkesfotografering handlar nog snarare om att etablera sig och göra ett namn för sig själv än att ta bättre bilder än alla andra. Visst så måste man ju hålla en viss nivå men framförallt just att etablera sig är nog det viktigaste.

Därför tror jag att yrkesfotografer sällan är motvilliga mot att lära ut saker. De delar gärna med sig av sina kunskaper.

Jag är ingen van bröllopsfotograf men försök ta reda på så mycket innan som möjligt. När, var och hur bröllopet kommer gå till. Hur ska klänningen se ut? Det kan t.ex var snyggt att ta uppifrån (trappstege?) om hon har en stor kjol som kan utgöra "bakgrund" om du förstår vad jag menar.

Ju mer förberedd man är på hur det ska gå till destro bättre bilder tror jag man får helt enkelt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar