Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sökaren i Eos 20d? Stor? Ljus?
- Trådstartare mange78
- Start datum
SixBySix
Aktiv medlem
http://www.fotosidan.se/forum/showt...highlight=sökare förstoringsgrad&pagenumber=6
Här är en länk till två foruminlägg där jag har jämfört sökare.
Här är en länk till två foruminlägg där jag har jämfört sökare.
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Jag har inte mycket att jämföra med, men jag tycker att sökaren i 20D är svår om man ska ställa skärpan manuellt.
mange78
Aktiv medlem
hmm, det låter ju inte så lovande. Får titta lite närmare i den i butik, problemet är bara att den inte finns inne nånstans i västerås vad jag vet...
Vilken modell måste man då gå upp på om man vill ha en större och bättre sökare? Canon är det som gäller, om man inte ska passa på att byta system i övergången till digitalt?! Nä, känns fortfarande som canon är dom som satsar mest på utveckling ;-)..
Vilken modell måste man då gå upp på om man vill ha en större och bättre sökare? Canon är det som gäller, om man inte ska passa på att byta system i övergången till digitalt?! Nä, känns fortfarande som canon är dom som satsar mest på utveckling ;-)..
defiant
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Det blir nog 1D modellerna och även nya 5D. och du skall ha Canon, hur det är med Nikon vet jag inte.
tyvärr så behöver man lufta lädret lite mer för dom.. kanske en beg. 1D om du klarar dig med upplösningen.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Håller med, kika efter en 1D om du kräver bra och ljus sökare samt klarar dig med 4,1 mp. Jag gör ju det)
Jag önskar fortfarande en bättre säkare än den i 1D, 10D/20D var därför aldrig ngt riktigt alternativ för mitt vedkommande.
Mvh Niclas,
Jag önskar fortfarande en bättre säkare än den i 1D, 10D/20D var därför aldrig ngt riktigt alternativ för mitt vedkommande.
Mvh Niclas,
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Tidningen FOTO skrev i testet av 350D att den kamerans sökare var tydligt ljusare än den i 20D.
Om det var till hjälp, kanske,)
Mvh Niclas,
Mvh Niclas,
Pongu
Aktiv medlem
Jag gick från Nikon F4 med sportsökare (ENORM sökarbild!) till Nikon D1 (mindre men fullt duglig) till Canon 20D (liten, mörk och svårfokuserad manuellt)... Nu har mina nya objektiv bra AF, men jag saknar att ratta mitt manuella tele med F4:an ganska ofta. Man kunde hålla ansiktet några centimeter från kameran och direkt se när ögat på ett djur poppade in i fokus.
/Pontus
/Pontus
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Ja och det är så det skall vara.
Jag känner stor skillnad i effektivitet mellan EOS1n och den 1D jag nu har.
Mvh Niclas,
Jag känner stor skillnad i effektivitet mellan EOS1n och den 1D jag nu har.
Mvh Niclas,
mange78
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Tidningen FOTO skrev i testet av 350D att den kamerans sökare var tydligt ljusare än den i 20D.
Mvh Niclas,
350D är dock inte ett alternativ för mig. Alldeles för plastig och liten i formatet.
Har börjat sneglat lite på en Eos 1D MkII, men så har ju 5D trädit in på marknaden också. Ska bli intressant och läsa ett test om den..
Tack för alla synpunkter! Kom gärna med fler
Sökarbilden är viktig tycker jag! Gjorde misstaget att titta i en Eos 1V ganska nyligen, och då insåg att det kan se bra mycket bättre ut än i min Eos 30a...