Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sök annons

Produkter
(logga in för att koppla)

yohpops

Medlem
Hej.

Jag tycker att sökning på pris i Sök annonser borde vara som när man lägger i bevakning, alltså maxpris.

Nu verkar det vara exakt pris.
Minpris och maxpris hade varit bra.

mvh
Johan

sök med siffror, sök med jokertecken (wildcard)

Jag försökte hitta någon som säljer ett 234RC. I särskrivningens tidevarv kanske någon slänger in ett mellanslag efter 234 så jag provade söka på 234. Hittade två (köpes)annonser med korrekt träff. Därutöver ganska många som INTE hade 234 i sin textmassa. Undrar hur det gick till???

Försökte vidare med 234* och 234*RC. Ingen träff alls. Inte ens de två enl. ovan. (F.ö. en av storheterna med Blocket att de fungerar med wildcard, och de använder stjärnan *)

Första exemplet ser jag som ett fel. Det andra som en brist. En stor brist.

Senast ändrad:
Sökning bland annonser fungerar (eller fungerar inte) fortfarande likadant.
Ingen kommentar från FS så jag provar att väcka frågan igen.
Jag kan lägga till: finns det wildcard/jokertecken? I så fall vilket? ( * fungerar inte )
Varför får jag blindträffar med exemplet 234? De flesta annonser i träfflistan innehåller inte teckenföljden 234. Varför finns de då i träfflistan?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar