Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Såg den här annonsen på Tradera :-)

Produkter
(logga in för att koppla)
5100 kr. Sanslöst.

De där leksakerna säljs väl under flera namn annars. Bl a Dörr och Exakta.

Tror det var Kiev som sålde dessa på sin sida, men har även sett de på photax.se mm

walimex 650-1300/8-16 Canon AF är ett märke på dessa
Snacka om helblind optik. F8 - F16 :D

Jag skulle heller inte köpa en sådan glasförsedd fotbollmåls stolpe/rör för mer än 75 kr :)

/adam

Åh.. En sådan modell såg jag på SP i Mölndal.. Undra om man kan snylta till sig en sådan från canon...

Men hallå.. Vem bjuder så högt tänker jag initialt.

MEn hur många budbulvaner tror ni inte finns där ute?!

Jag är tämligen säker på att många triggar sina egna auktioner med egna bud. . . vinner man sin egen auktion så slipper man ju betala. . . om ngn annan hänger på så har man chansen att sluta sin budgivning där man faktiskt får lite mer för prylen.

Om så är fallet här vet jag inte ngt om, såklart.

MVH Niclas,

Man betalar provision på sålda varor.
När priset är uppe i tex 5000:- så blir det en del i provision,inte så kul att vinna sina egna prylar.
Men helt klart så myglas det en hel del även där som överallt annars!

Jo visst är det så. Men visst finns också chansen att auktionen stiger lite extra.. för att så släppas till en köpare som inte är sig själv.

Men det är ju möjligt att Tradera har rutiner för att eliminera chansen för sånt struntmygel.

MVH Niclas,

hehe Och så måste man ju köpa till 2x convertern, tror nästan man kan fotografera solförmörkelse då.

Tradera är helt tokigt ibland. Såg just prylar som kostar 180:- i "vanlig" butik, men på Tradera är budgivningen uppe i 280:-
Måste komma ihåg att kolla vad den slutar på...:)

haha, ja det är helt vanvettiga priser ibland på tradera... Min kära sambo brukar roa sig med att beställa hem lågpris-dvd från dischop eller liknande och sälja dom för ofta det dubbla på tradera.
Tydligen så är det faslig rusning efter grejer så fort det står "nytt" eller "inplastat" i rubriken.

Det vita objektivet gick för 5800:-

Ibland när jag kollar på Tradera funderar jag på hur mycket av det som säljs där som verkligen används av någon. Jag får ibland känslan att det mest är saker som flyttas runt mellan skrot-nissar som tror sig kunna tjäna några kronor på att sälja prylarna vidare.

Kan helt säkert fota en del ok bilder med den optiken.

Skulle vara kul att pröva det, helt klart. Att fota lite experimentiella bilder på långa avstånd behöver man inte alltid den bästa optiken till/för!

MVH Niclas,

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar