Daneiz
Aktiv medlem
Ja ditt inlägg var inget kaxigt alls, skönt med proffs som visar upp sin bästa sida i stil med jag är bättre än dig, visar hur man ska bete sig.
Fast det börjar man bli van vid här på fotosidan att proffsen har en attityd av jag kan men tänker inte visa det eller lära någon.
Han sa faktiskt inget om att lägga in bilderna här ändå svarade nästan alla på att begränsningen här är 800 Kb.
Ja visst och det irriterade mig lite faktiskt! Min frågeställning var ju tydlig. När jag sparar bilden i Jpg TEX för FS format, alltså typ 1000x 600x pixlar vill jag gärna att den ska ligga på över 1mb, det borde ju ge bilden mer kvalitet! För att rätta ut vissa missförstånd så kan jag berätta att jag tänkt försöka lägga ut bilder på 1x.com och där rekommenderar dem att man ligger så nära 2mb som möjligt fast bilden inte är större än här på FS.
Jag ville veta om jag helt enkelt missat något enkelt ingrepp vid nedskalning el. liknande. Jag fick konstiga och lite korta svar som "vad är problemet". Det var inte så sjysst, men men. Tack iaf till er som svarat och försökt. Och föresten, bildbehandling är en sak, att kunna plåta är något helt annat