ANNONS
Annons

Sätta © på många bilder på en gång!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tremere

Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa mig att fixa så att jag kan sätta © och mitt namn på många bilder åt gången.
Har testat att göra ett Action i PS, men beroende på bildens storlek så hamnar texten på olika ställen på bilden.
Ibland mitt i bilden och ibland halvt utanför.

Jag har närmare 200 bilder som skall läggas ut på en websida så jag vill verkligen inte sitta och skriva på varje bild för sig!

Tack på förhand.

/Alex

Skriver du texten nere till höger så använd högerjusteringen av texten och börja längst ner till höger och liksom skriv åt vänster. Jag har en action som jag gjort för bilder till fotosidan som skall få plats inom en ruta på 600x600 pixlar och då hamnar copyrighttexten längst ner till höger varje gång både för landscape (liggande) och portrait (stående) bilder. Kommer inte exakt ihåg detaljerna men jag vill mena att det går. Ska se om jag kan kolla upp under kvällen.

Men hur...?

...i hela fridens namn får ni dit c:et över huvud taget? Hur gör man? Html-koden kan jag ju, men hur skriver man "vanligt" copyright-c på bilderna?

Tackar o niger redan nu.. =)

*bugar*

Anna-Karin & Mårten; tack tack tack så mycket!

Hoppas ni har en uuuunderbar dag i solskenet!

Ja ja, jag låter överväldigad.. men hade ni gått i mina skor idag så hade ni också uppskattat det minsta lilla guldkorn! =D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar