picturethis.se
Aktiv medlem
Ni ska veta att jag kan väldigt lite om datorer och dess program.
Men min tanke är att hitta ett program som gör det möjligt för mig (och andra) att sälja sina bilder via min hemsida.
Jag skulle önska att det fungerade så här;
Jag tar mina bilder, lägger upp dem på min hemsidam.
Kunder/alla kan gå in på sidan och se bilderna lågupplösta.
Vill man sedan köpa, kan man komma åt lämplig bild högupplöst och tanka hem.
Men i och med detta ska det dyka upp en text som säger att kunden faktureras med summan si och så om bilden används si och så.
De måste alltså fylla i företag, orgnr. mm
På någonsätt ska man kunna veta vem som köper vad (för faktureringen skull)
Meningen är att detta ska kunna flyta dygnet runt, så man ska slippa ta emot en beställnig och sedan maila dem själv.
Grejen är att vid de tillfällen som jag kan behöva detta, är jag oftast på språng och kan inte/har inte tiden att maila bilden själv. Jag tänker mest sälja mot tidningar mm, som snabbt behöver sina bilder till tryck/nätet.
Denna tjänst kanske redan finns, det borde den ju? Är det någon som vet alt. har erfarenhet av detta?
mvh
adam
Men min tanke är att hitta ett program som gör det möjligt för mig (och andra) att sälja sina bilder via min hemsida.
Jag skulle önska att det fungerade så här;
Jag tar mina bilder, lägger upp dem på min hemsidam.
Kunder/alla kan gå in på sidan och se bilderna lågupplösta.
Vill man sedan köpa, kan man komma åt lämplig bild högupplöst och tanka hem.
Men i och med detta ska det dyka upp en text som säger att kunden faktureras med summan si och så om bilden används si och så.
De måste alltså fylla i företag, orgnr. mm
På någonsätt ska man kunna veta vem som köper vad (för faktureringen skull)
Meningen är att detta ska kunna flyta dygnet runt, så man ska slippa ta emot en beställnig och sedan maila dem själv.
Grejen är att vid de tillfällen som jag kan behöva detta, är jag oftast på språng och kan inte/har inte tiden att maila bilden själv. Jag tänker mest sälja mot tidningar mm, som snabbt behöver sina bilder till tryck/nätet.
Denna tjänst kanske redan finns, det borde den ju? Är det någon som vet alt. har erfarenhet av detta?
mvh
adam