Annons

Sälja som vykort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag funder på att låta trycka upp några av mina
bilder för att sälja som vykort. Frågan är bara hur många vykort det kan vara lämpligt att trycka upp av en bild i första omgången. Vad kostar det och måste man skaffa f-skattesedel för att få lov att göra det?

/Elin

Du behöver ingen f skattsedel för att trycka och sälja vykort.

Det finns en nedre gräns för när antal kort i förhållande till startkostnader med att göra en plåt etc. Jag trycker upp minst 1000. Du får räkna med att ha kort ett tag innan du har sålt alla.

Är också intresserad av priser och storlekar. Kontakta mig via e-post om du hellre föredrar det.

/Etapi

Är också intresserad av priser och storlekar. Kontakta mig via e-post om du hellre föredrar det.

/Etapi

... nej skriv här i forumet, vi är ju flera stycken som vill veta...

Har gjort lite olika, sist gjorde jag en serie på 8 kort (julkort) 150 x 105 mm då får jag plats med 8 kort på en plåt.

Har även gjort 210 X 150 mm det är bättre om du skall göra enstaka bild. De korten köper folk och sätter upp och ramar in. Går bara 4 kort på en plåt.

Priser hm... bättre att du får adress och ringer tryckeriet själv. JAg har provat lite olika tryckare men har funnit att de billigaste oftast inte är bra. Bättre lite dyrare och bra!

Maila till mig så får du adress och tel.

Arkivbild i Sövde annonserar ju i varje nummer av tidningen FOTO. Vet inget om kvalitet men priserna är ju helt ok då de samtrycker dina kort med många andras.

mandi skrev:

/Etapi

... nej skriv här i forumet, vi är ju flera stycken som vill veta...

Tack för svaret Jan. Att jag skrev som jag gjorde var att jag fattade som om du tryckte upp vykort själv.

Det kanske kan löna sig att trycka vykorten i ett annat land? Kanske ett land i det östra hörnet av EU?

Passar någn av mina bilder?

Jag går i tankarna på att trycka upp några vykort. Vad tycker du? Passar några av de bilderna som jag har uppladdade nu för att tyrycka upp? Någon bild som skulle gjort det om jag hade ändrat det där lilla? Jag själv har så liten erfarenhet att jag känner att det är bäst att fråga först så man inte står med en massa vykort som ingen vill ha. Tacksam för alla kommentarer och svar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar