Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sälja sina bilder i digital form
- Trådstartare LisaJean
- Start datum
themajk
Aktiv medlem
Hej,
det finns någon som vill köpa en bild av mig, nu är frågan hur det är med copyright och loggan för han ska köpa den digitala formen, inte utskrivet, ska man ha loggan på då eller blir det fult?
MvH, Lisa
Klart du inte ska ha logga på en bild någon köper?
Hade du köpt en bild som någon har en logga på?
Rommel
Avslutat medlemskap
Alla bilder jag köper är signerade antingen på baksidan eller framsidan. Dick sätter jag inte logga på bilder som är tagna under ett uppdrag.
Alternativt så tar du mer betalt att inte ha logga.
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
/Stefan R. Nilsson
themajk
Aktiv medlem
Alla bilder jag köper är signerade antingen på baksidan eller framsidan. Dick sätter jag inte logga på bilder som är tagna under ett uppdrag.
/Stefan R. Nilsson
Tar du verkligen mer betalt för att en kund ska få köpa en digital bild av dig utan logga?
Rommel
Avslutat medlemskap
Aldrig behövt. Min logga är liten de digitala bilder jag säljer och transparent och långt ner i hörnet.
/Stefan R. Nilsson
/Stefan R. Nilsson
iSolen.se
Guest
Hej,
det finns någon som vill köpa en bild av mig, nu är frågan hur det är med copyright och loggan för han ska köpa den digitala formen, inte utskrivet, ska man ha loggan på då eller blir det fult?
MvH, Lisa
Ska den användas som konstverk, illustration, tapet...eller vad?
Jag skulle aldrig sätta dit en logga, möjligen skulle jag signera en tryckt, ramad kopia, för hand.
Loggor är mest för de som tror att de skyddar bilden bättre mot stöld.
Rommel
Avslutat medlemskap
Ska den användas som konstverk, illustration, tapet...eller vad?
Jag skulle aldrig sätta dit en logga, möjligen skulle jag signera en tryckt, ramad kopia, för hand.
Loggor är mest för de som tror att de skyddar bilden bättre mot stöld.
Jasså? Jag har loggan som reklam jag .
/Stefan R. Nilsson
iSolen.se
Guest
Jasså? Jag har loggan som reklam jag .
/Stefan R. Nilsson
Och foruminlägg också
iSolen.se
Guest
Jag köper ibland bilder när jag inte själv har det jag behöver. Jag skulle bli heligt förbannad om man fick en logga på köpet, hur liten den än är. Det är tabu enligt min mening.
Samma här, jag köper ofta bilder. Inga loggor så fort man betalt. Loggorna ligger på previewbilderna.
Rommel
Avslutat medlemskap
Och foruminlägg också
Det bästa är att det fungerar
/Stefan R. Nilsson
iSolen.se
Guest
Du vet att det är emot reglerna?
Rommel
Avslutat medlemskap
Du vet att det är emot reglerna?
Att aktivist göra reklam ja. Men det gör jag ju inte. Är en del av min automatiska signatur av alla forum jag deltar i. Samma sak som logga i bilderna jag lägger upp. De hänvisar direkt till min portfolio.
/Stefan R. Nilsson
segerjohansson
Ny medlem
Investera/köpa konstfoto och fotokonst
Hejsan, jag har en fråga angående att investera i fotokonst. Jag är ny inom detta område men det intresserar mig väldigt mycket. Max hur många upplagor bör det finnas på en bild av en fotograf/konstnär och vilken sorts dokumentation/certifikat bör man kräva vid köp? Till skillnad från till exempel en målad tavla så finns det ju med ett foto inte ett original på samma sätt. Utifrån sunt förnuft kan jag därför tänka mig att desto mindre upplagan är, desto större är väll samlarvärdet? Men tar gärna hursomhelst lite feedback kring detta samt kanske annat man bör tänka på? : )
Om jag ändå är ute efter att köpa bilder som jag tycker om och vars histioria/betraktelse tilltalar mig så är det ju också kul om det på sikt kanske finns ett värde i konstnären och dennes verk.
Tacksam för alla seriösa svar.
Mvh
Hejsan, jag har en fråga angående att investera i fotokonst. Jag är ny inom detta område men det intresserar mig väldigt mycket. Max hur många upplagor bör det finnas på en bild av en fotograf/konstnär och vilken sorts dokumentation/certifikat bör man kräva vid köp? Till skillnad från till exempel en målad tavla så finns det ju med ett foto inte ett original på samma sätt. Utifrån sunt förnuft kan jag därför tänka mig att desto mindre upplagan är, desto större är väll samlarvärdet? Men tar gärna hursomhelst lite feedback kring detta samt kanske annat man bör tänka på? : )
Om jag ändå är ute efter att köpa bilder som jag tycker om och vars histioria/betraktelse tilltalar mig så är det ju också kul om det på sikt kanske finns ett värde i konstnären och dennes verk.
Tacksam för alla seriösa svar.
Mvh