Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja Kamera D200. Vad är ett rimligt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rob H

Avslutat medlemskap
Går i tankarna att sälja min kamera. Har jämnfört lite med det som finns till salu på annonsmarknaden men har svårt att uppskatta vad hela paketet är värt. Sakerna är välvårdade och lite använda. Köpta sent 2006 för ca 22000:-.Utrustningen består av.

Kamerahus Nikon D200, Nikon Batterigrepp MB-D200, Tamron objektiv af sp28-75/2,8D DI IF XR, Batteri EN-EL3e, Polfilter (Hoya), BatteriladdareMH-18a, Minneskort Sandisk Extreme III 2Gig.

Vad är ett vettigt pris att begära eller sjunker värdet så pass att det inte är nån ide att försöka sälja?
 
Jag köpte min d200+mb-d200+2 batterier beg för 7500 och det verkar vara som det ska... Så omkring där och sen lägg till för optiken... Tyckte de flesta låg omkring där prismessigt...
 
Nikon D200 + Nikon Batterigrepp MB-D200, 7000kr,

Tamron 28-75/2,8D DI IF XR + Polfilter (Hoya), 2200kr.

Minneskort Sandisk Extreme III 2Gig. 150kr


Batteri och Batteriladdare ger inget extra i pengar, dessa brukar vanligtvis ingå i kameraköpet beg.

Om du lägger ut prylarna som ett paket så räkna med att pruta ngt på totalpriset.

En ny D200 + 1st begagnat batterigrepp ligger i dag på ca.10k totalt. Optiken är på grund av sitt brännviddsomfång relativt sval på beg,marknaden, så räkna med att den kan vara svårsåld,

/U
 
Tror du verkligen att någon på FS ska kunna ge dig ett pris på vad din kamera är värd !!!

Varför annonserar du inte ut din kamera på Tradera eller på Fs köp & sälj.

Du begär inte lite av läsarna av ditt inlägg ???
/ThomK..
 
Att värdera teknikprylar efter vad de kostade 2006 är en utopi!

Vad är det värt idag, förmodligen inte speciellt mycket så frågan är ju om du behöver pengarna/prylarna eller vill ta ställen?, Kolla vad liknande prylar går får på beg marknaden just nu och lägg dig strax under om du hoppas på snabbaffär!
 
Ett faktum som är lite tråkigt är att moderna digitalkameror har samma prisutveckling som annan begagnad elektronik såsom datorer och avancerade TV-apparater. Värdeminskningen är obehaglig och ju längre gapet blir från introduktionsdagen, ju mer "värdelös" blir produkten. Nu talar jag om själva huset och eventuell elektronisk kringutrustning.
Jag vill inte ge ett pris på din D200, som är en mycket bra kamera, men kan bara relatera till min gamla D70s. Det är visserligen en betydligt enklare kamera, men den höjdes verkligen höjdes till skyarna när den kom för 3-4 år sedan. Numera är den svårsåld som begagnad. Samma sak som en 4 år gammal dator...
Det finns säkert de som nu vill påpeka att både datorn, kameran, TV'n osv fortfarande är utmärkta produkter, och jag håller med. Och en D200 är mer eftertraktad än en D70s, inget snack om det. Men suget efter ständiga kickar i form av ny utrustning skapar vi själva.
 
Tackar för era svar

Har kollat runt vad utrustingen kan vara värd men det diffar väldigt på priser så det var därför jag ställde frågan i det här forumet. Tackar för era svar.

Mvh

Robban H
 
Jag har sett runt 7000:- för kameran med batterigrepp. Har köpesannons ute och fått erbjudande om 6lax ink batterigrepp OM Nikon kommer utannonsera D10 den första juli.Antal exp har också inverkan på priset samt skick.
Minneskortet ska dock vara med i paketet, likaså batteriet. Objektivet ska du självklart sälja separat.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.