Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja fotoböcker

Produkter
(logga in för att koppla)

frsk

Aktiv medlem
Någon som har en bra idé var och hur man bör sälja fotoböcker. Jag har nu lagt ut några på tradera men funderar på om det istället är bättre att sälja mina andra till något antikvariat etc. Finns det speciella fotoantikvariat?

/ F.

Jag tror tradera är en rätt bra plats för böcker av den typen. Såg dem tidigare idag. Möjligt är att du lagt dig lite högt på dem, men jag är osäker.

(har inte sålt böcker där iof, men lyckats fynda väldigt fina böcker för 40-60:- några gånger.)

Senast ändrad:
Det finns ju ett fotoantikvariat på söder i stockholm. Tror det heter stockholms fotoantikvariat eller nått sånt. Tyvärr har dom nog ingen hemsida så jag kan inte länka men du kan säkert leta fram ett telefonnummer och ringa om du vill. Dock vet jag inte om det ger dig bättre priser än tradera.

(funderar på att bjuda på smoliansky :) )

Jag vet inte vad det är för typ av bok, eller vad det är för typ av bilder eftersom jag inte sett annonsen.

Men kan man inte tänka sig att man även får tillstånd att sälja via bokbord om det är så att det rör en intresseorganisation, typ en segelklubb om det är en massa bilder från den miljön och med segelbilder. Jag har inte gjort det själv, men det borde inte vara omöjligt och frågan är ju fri.

Greven

Ser ju ut att funka skapligt med tradera väl?
Om några minuter så kanske jag bjuder över någon;)

Kidnappar lite och undrar om någon har erfarenheter av att sälja musik på tradera också eller om det bör vändas till andra ställen med gamla rariteter?

Skit, jag missade allra sista sekunden. Fast jag drog iaf upp priset åt dig iaf. Den finns för ca €25 på anndra platser då och då, så du fick iaf mer än det. Hör gärna av dig om han ångrar köpet eller så..

Värt ett försök

Testa med Antikvariat Viking i Luleå. Pysslar mycket med jakt, fiske och annan speciallitteratur. Dessutom bra att ha att göra med

Uffe

Nu har jag kastat ut en bokhylla så det är min tur att sälja böcker. Alltså undrar jag om du hittade några antikvariat att rekommendera? Gissar att inte riktigt vad som helst går bäst på tradera?

Om man jämför med Amazons priser (jag sökte på isbn för att forska,) ska man då anta att de tar ut rejäla överpriser eller är det rimliga priser?

Kollar jag isbn på exempelbok 1 så hittar jag en enda prissatt på hela webben och den var satt till $199,99 USD på Amazon. Ungefär lika med någon annan.. Är det ingen som vet hur mycket överpriser jag ska tro att detta är? Ska jag räkna med 25%, 50% eller tro att det ens är i närheten av "rätt" pris?

Hur värderar man?

ANNONS