Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja en D60, pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

scrapparlotta

Aktiv medlem
Jag är ruggit sugen på en ny kamera, och skulle då sälja min nuvarande kamera. Men vad skulle jag kunna få för den tror ni? Den är lite över 2 år gammal, men väldigt fin. Ser fortfarande ny ut....Vad tror ni? Ska jag i så fall sälja den med eller utan objektivet som är ett 18-55?? För jag ska köpa en nikon till och då kan jag väl använda dom objektiven jag har nu.....

Sälj tillsammans med ditt 18-55. Jag la ut min D3000 utan objektiv och jag har säkert fått 30 mail (jag överdriver inte) från folk som frågar om det medföljer objektiv. Jag har svarat nej och ingen har varit intresserad... det säger ganska mycket. Folk som köper sin första begagnade systemkamera vill köpa med objektiv, så är det bara. De tycker att det är tryggt att veta att objektivet passar, om de får köpa ett själva så är det svårt att välja i objektivdjungeln, speciellt när man inte kan något.

Jag skulle gissa att någon skulle kunna betala mellan 2000 och 3000 (beroende på vart du bor och vilket skick den är i) om objektivet medföljer och du betalar frakten (ett knep som alltid funkar, om frakt ingår är det ett fynd i folks ögon).

Hoppas att jag har varit till hjälp! /Hannes

Runt 2000-2500 gissar jag Du kan få.
Sen tycker jag det beror lite på vad för modell Du ska köpa ny. Det är ju ingen ide' att ha ett "skräpobjektiv" på en dyr kamera. Passa på att uppgradera även linsen om Du kan.

/Peter

Ok, ja kanske bra att sälja med objektivet....Hur skickar man en kamera? För att den ska skickas säkert??
Kameran jag är ute efter nu är nikon D5000.....

Jag tycker att hon ska skaffa en D90 om det är stillbildsfoto man gillar mest eller en D5100 om man filmar mer än fotar. Eller D7000 om man vill ;)
D5000 är nog det sista jag skulle välja. Antingen D3100/D5100 eller D90. D5000 känns lite nja... (min åsikt)

Men nu handlade tråden inte om köpråd utan om säljråd ;) jag tycker att vi ska hålla oss till det.

Jag tycker att hon ska skaffa en D90 om det är stillbildsfoto man gillar mest eller en D5100 om man filmar mer än fotar. Eller D7000 om man vill ;)
D5000 är nog det sista jag skulle välja. Antingen D3100/D5100 eller D90. D5000 känns lite nja... (min åsikt)

Men nu handlade tråden inte om köpråd utan om säljråd ;) jag tycker att vi ska hålla oss till det.

Japp, helt rätt.....men jag är glad över dina åsikter :)

Ja jag har kikat lite på den åxå.....men då måste jag spara mer pengar, för den blir väl dyrare.

Kolla på en D3100 och några schyssta objektiv istället. Köp en hyfsad kamera runt din budget och spara till objektiv istället. Köper du en D5100 så kommer du ångra dig när du bara har ett 18-55 och vill fota inomhus.. Min åsikt...

Japp, helt rätt.....men jag är glad över dina åsikter :)

Hehe!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto