Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja bilder till tavlor

Produkter
(logga in för att koppla)

sjunne

Aktiv medlem
Jag har fått förfrågan att sälja (rätten att använda) en handfull bilder som köparen avser att göra tavlor av (för eget bruk, det är ett hotell som vill pryda sina rum med dom!). Frågan är bara hur mycket jag ska ta betalt? Och hur ska det specificeras? En större summa för varje bildfil eller ett mindre belopp för varje utskrift de gör?
Det rör sig om 5 bilder som de vill göra totalt 50 utskrifter av, 70x100 cm.

Kan du inte vända på det... de står för tryckkostnaden och bilderna är till salu. Köper nån en av tavlorna så får du fixa en ny/annan och behåller pengarna. Du får in pengar de får en rolig sätt att byta inredningen...

Sent from my Nexus One using Tapatalk

Jag har fått förfrågan att sälja (rätten att använda) en handfull bilder som köparen avser att göra tavlor av (för eget bruk, det är ett hotell som vill pryda sina rum med dom!). Frågan är bara hur mycket jag ska ta betalt? Och hur ska det specificeras? En större summa för varje bildfil eller ett mindre belopp för varje utskrift de gör?
Det rör sig om 5 bilder som de vill göra totalt 50 utskrifter av, 70x100 cm.

1500/bild är ett bra pris

Jätteroligt för dig! Sälj bilderna färdiga och inramade till Hotellet i den storlek de vill ha. Pris beror naturligtvis på vad för kvalite du avser att använda på papper och inramning vilket ju blir extrakostnader för dig. Men varför sälja dig för billigt?
Lasse

Tack!

Tack för hjälpen! Nu vet jag lite mer och är klar över hur jag ska göra!
/Claes

Ååå vad kul med medhåll jag brukar vara sågad för det mesta :)

Sent from my Nexus One using Tapatalk

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar