Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sälja Bilder på 500px
- Trådstartare Juantino75
- Start datum
iSolen.se
Guest
Hur många bilder måste man sälja för att tjäna ihop säg, 100 USD, och ungefär hur lång tid tar det? Borde TS låta bli att sälja sin bild via 500px, och i stället sälja via stockfoto?
Nej för han får säkert flera tusen (kr) eftersom det är en enstaka bildförsäljning.
På Getty får han kanske 30 (dollar) per bild, istock 10, shutter 1. Han kan inte räkna med att nå några volymer med en enda bild så det kan ta år innan han kommer upp i samma pengar. Det går som jag nämnde inte ens bli medlem utan att passera ansökningskraven - 10 bra bilder brukar krävas.
iSolen.se
Guest
Varför i hela friden skulle han då ge sig på stockfoto om han inte ens är intresserad av det?
Jag tolkade hans "ge sig in i det här"-kommentar som att han var intresserad att sälja bilder mer generellt än just den enstaka bilden. Ber ödmjukast om ursäkt om jag upprört någon med denna tolkning.
afe
Aktiv medlem
Jag tolkade hans "ge sig in i det här"-kommentar som att han var intresserad att sälja bilder mer generellt än just den enstaka bilden. Ber ödmjukast om ursäkt om jag upprört någon med denna tolkning.
Man kan ju ge sig in i att sälja en bild, men jaja
Pekka M
Aktiv medlem
Har du modellrelease för personerna i bilden, ifall den ska användas i kommersiellt syfte?
iSolen.se
Guest
Har du modellrelease för personerna i bilden, ifall den ska användas i kommersiellt syfte?
Han verkar känna personerna så det kan han säkert fixa i efterhand.
Lasseman2
Aktiv medlem
Hej!
Jag har blivit kontaktad av 500px om att en köpare vill licensiera en av mina bilder. Är det någon som har sålt sina bilder via 500px och som kan ge tips och fakta om vad jag ska tänka på och om det finns några ”ofördelaktiga klausuler” jag bör tänka på innan jag skriver på? All input är av intresse!
Hej.
De bekanta jag har på 500 (Prime) som sålt bilder har fått 175 dollar men om jag förstått det hela rätt så förhandlar 500 åt dig vilket innebär att du kan få mer. Det har ju delat upp bilderna i olika kategorier och du förblir fortfarande "ägare" till bilden.
500 PX har en bra "kundtjänst" så ställ frågan till dem så garanterar jag att du får svar av dem inom kort.
Lycka till.
Kijana
Aktiv medlem
Det går som jag nämnde inte ens bli medlem utan att passera ansökningskraven - 10 bra bilder brukar krävas.
Vad är "en bra bild" i det här sammanhanget?
Handlar det bara om tekniskt oklanderliga foton eller någon mystisk värdering i kommersiellt gångbara bilder?