Annons

Sälja bilder med Legomotiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Du skrev att "Ford stoppade en kalender för några år sedan." Enligt de källor du hänvisade till gjorde de inte det. Tvärtom säger Fords talesperson enligt artikeln: "Mustang (and other car owners) can take pictures of their cars and make calendars and sell them to whomever they like."

Du skrev att "Ford stoppade en kalender för några år sedan." Enligt de källor du hänvisade till gjorde de inte det. Tvärtom säger Fords talesperson enligt artikeln: "Mustang (and other car owners) can take pictures of their cars and make calendars and sell them to whomever they like."

Nu går det bara runt.

Jag hörde nyligen talas om att de pga strulet inte gav ut någon kalender. Googlade upp de där gamla artiklarna som vi alla läst. Hittar du som är så duktig på research något som visar att det verkligen blev någon kalender?

Den initiala frågan handlade väl om LEGO och inte Ford om jag kommer ihåg rätt...

Så ert (ursäkta ordvalet) käbblande om Fords kalender och vem som har rätt eller fel känns totalt ovidkommande i frågan faktiskt.

Det handlar liksom om två vitt skilda företag med två affärsområden som inte är i närheten av varandra, dessutom i två länder med vitt skilda lagar och regler runt detta.

Dessutom lär det inte hjälpa TS ett endaste dugg i hans frågeställning vilket han om jag inte missminner mig totalt skrev tidigare och det var något i den här stilen: "Tyvärr blir jag inte så klok på svaren :)"

Den initiala frågan handlade väl om LEGO och inte Ford om jag kommer ihåg rätt...

Så ert (ursäkta ordvalet) käbblande om Fords kalender och vem som har rätt eller fel känns totalt ovidkommande i frågan faktiskt.

Det handlar liksom om två vitt skilda företag med två affärsområden som inte är i närheten av varandra, dessutom i två länder med vitt skilda lagar och regler runt detta.

Dessutom lär det inte hjälpa TS ett endaste dugg i hans frågeställning vilket han om jag inte missminner mig totalt skrev tidigare och det var något i den här stilen: "Tyvärr blir jag inte så klok på svaren :)"

Det var jag tog upp det och trodde inte det skulle dra till sig så intensivt intresse.

En återkommande poäng är att det räcker inte att ha rätt för att slippa strul så att göra något mot i detta fall LEGOs utryckliga skriftliga vilja tycker i alla fall jag inte är så smart, det är knappast bra för ev framtida samarbeten och inte skulle jag känna mig nöjd med situationen om jag skulle sälja bilderna; ska LEGOs ståndpunkt hemlighållas för kunderna?

Även om grundfrågan i en tråd besvarats är det inte fritt fram för dig eller andra att kapa tråden. Håll er till ämnet!
Förlåt, men jag trodde att jag höll mig till ämnet. En annan skribent tog upp ett parallellfall som skulle handla om att Ford stoppade en kalender med bilder på Fordbilar, vilket (som jag tolkade det) skulle visa att Lego kunde stoppa bilder på legogubbar. Men när jag läste artiklarna om fallet hade ju Ford inte alls något emot bilbilderna. Jag tycker, precis som du, att den sidodiskussionen är avklarad och tänker inte ta upp den igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar