Annons

Rysspråmarna i Svindersviken

Produkter
(logga in för att koppla)

erro.se

Aktiv medlem
Är det någon som har koll på hur det står till med de gamla fartygen?

Området ska ju tydligen byggas om till "marint boende" med husbåtar och liknande, så det kanske är läge att dokumentera det innan det försvinner.

Men är det öde? Eller riskerar man att slås ner av knarkare eller nåt sånt om man tar sig dit?

Jag siktar eventuellt på att ta mig dit på måndag eftermiddag kanske.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=409787

I vilken del av landet ligger Svindersviken?

PS Sorry, det framgick ju av artikeln att det var i Nacka, Stockholm...

Spaceman Spiff skrev:
Vad jag vet är minst en av dem redan borta...

/Jon

Jupp, den ena av "Rysspråmarna" försvann till Littauen i vintras, för att dom skulle ta bort överbyggnaden och renovera själva flytkroppen.

Tror dock att själva flytkroppen är tillbaka nu, men är ju inte så spännande fotografera den....

//B

Var o kollade läget för nån månad sen från Kvarnholmen. Finns nog lite kvar iaf,

Bilagor

• dsc_4028.jpg
    dsc_4028.jpg
    35.9 KB · Visningar: 511
erro.se skrev:
OK, inte värt besväret att åka dit då kanske...

Området är helt klart "råddigt". Mannen i DN-artikeln äger marken och åtminstone dom gamla "Rysspråmarna". Sedan verkar det förekomma diverse annan verksamhet.

Vi var ett gäng från fotosidan.se som var där förra hösten, på en helg. Sprang på några muttrande herrar som dock inte hade med "Rysspråmarna" att göra, såg inte glada ut, men sa inget i alla fall.

Lite bilder därifrån, främst tagna vid den av "Rysspråmarna" som nu inte finns kvar:

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/Industri-Gruvor-mm/Rysspramar/

/B

Dina bilder har jag sett förut Bengt, vi delar intresse...!

Inget ställe att åka ensam till med andra ord kanske? Men en liten reknings-tur från Kvarnholmen kanske jag borde göra iallafall.

erro.se skrev:
Dina bilder har jag sett förut Bengt, vi delar intresse...!

Inget ställe att åka ensam till med andra ord kanske? Men en liten reknings-tur från Kvarnholmen kanske jag borde göra iallafall.

Eller bara att gå ner, om du träffar någon, bara säga som det är, att du tänkt fota en intressant miljö, för privat bruk?

Men är ju givetvis alltid lite tryggare om man är mer än ensam när man ger sig ut på fotoäventyr i "roddiga" miljöer.

/B

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar