Annons

Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Christoopher

Aktiv medlem
Använde sök-funktionen men hittade inget som passade mig. Har tyvärr ingen ordentlig kamerabutik i närheten så har ingen möjlighet att testa på riktigt heller.

En ryggsäck som inte skriker fotoutrustning och som sväljer en del.

Ska lastas med;

1ds
17-35 2.8L
28-70 2.8L
70-200 2.8L
50mm 1.4
85mm 1.2L
+ blixt etc.

Självklart är ergonomin viktig också. Har ni några tips?

Hallå. här kommer en tanke.. samma väska som jag har.. tror du borde få plats med allt i den. jag rymmer i allafall i dagsläget.

Hus 30D
Hus 40D
Canon 70-200 2,8 is
Sigma 50-500
Sigma 18-50 2,8
Canon 28-135 is
Canon 50 1,8
Extern Blixt
Och sedan diverse små grejor i övriga
skickar med en bild tagen med mobilkameran hur det ser ut i den.. bara hojta till om du ahr några andra funderingar

Bilagor

• 2008-08-23 017 400.jpg
    2008-08-23 017 400.jpg
    86.5 KB · Visningar: 243
Jo, bör rymmas kanske.

Lowepro ser dock väldigt kameraväskig ut kanske. Hade comp trekker tidigare och gillade inte riktigt egonomin i den. Vad är det för modell du har?

Re: ryggsäck

Jag använder en Lowepro Nature Trekker sedan 2002. Innand dess hade jag en MiniTrekker som byttes ut när kamerautrustningen växte.

Använt den på på långresor till regnskogen som i europeiska städer och lokala skogsturer. Nu har jag kompletterad med en Reporter 550 för stadsbruk, eftersom det inte är lika smidigt att ha sakerna på rycggen. en axelväska fungerar OK när man inte beöver gå så mycket.

Utomlands är det inte så många som förknippar den med en kamerarygga, så jag tycker utseendet är diskret.

Så här heter den.
Lowepro Photo Trekker Classic Camera Backpack

kika i min kamera väska här på sidan så hittar du en länk..
kan senare i kväll ta nån bild på hur den ser ut stängd å så så får du se det om du vill det.

Nä, det är klart att du inte hittat något när du sökt. Det gjorde inte jag heller. Och det beror på att det inte finns något sådant. :-(
De fotoväskor som inte ser ut som fotoväskor rymmer alla mindre än hälften av det du vill ha ner. Och en stor kamera kan nog aldrig packas i sådana väskor.

Tipset om en LowePro NatureTrekker AW är nog det bästa. God ergonomi och rymlig.
MiniTrekker är för liten för det du vill ha i och PhotoTrekker är lite onödigt stor.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto